What the hell am I doing here?

Standaard

Ik weet niet goed waarom ik met deze blog begonnen ben.

Ik weet niet goed meer wie ik ben of wat ik doe. Ik twijfel aan alles en toch ben ik tegelijk ook zeker van alles wat ik doe.

Mijn leven is de laatste tijd hard verandert.

Misschien is het daarom dat ik hier terecht ben gekomen.Ik ben opzoek naar vaste grond, naar iets waaraan ik me kan vastklampen, naar zekerheden. Ik zoek de waarheid. Ik weet niet of ik ooit de waarheden van dit leven zal kennen maar ik wil ze alleszins proberen te zoeken. Gewoon de moeite doen om ze te vinden en mezelf te vinden. Dat is wat ik wil.

Ik wil ook weer gelukkig worden. Opnieuw weet ik niet hoe ik hieraan moet beginnen. Het enige dat ik weet is dat ik het wil. En ik veronderstel dat dat het begin is. Dus blijkbaar ben ik al begonnen met gelukkig te willen worden zonder dat ik het goed besef.

Ik wil veel, te veel. Maar ik denk dat de dingen die ik wil, normaal zijn. Wie wil er niet gelukkig zijn? Wie wil er niet zichzelf leren kennen? En wie wil er niet de waarheid ontdekken?

Ik wil de dood van mijn papa verwerken en een plaats geven. Dat wil ik zo graag. Maar wat ik nog liever zou willen is dat hij hier gewoon weer naast mij staat en dat alle twijfels die ik heb verdwijnen. Of dat ik ze zelfs nooit heb gekend en dat alles weer zoals een paar jaar geleden is. Maar dan zou ik nooit nagedacht hebben over alle dingen waarover ik nu nadenk. Ik denk dat alles een bedoeling heeft. De bedoeling van de ongelooflijk harde en oneerlijke ziekte van mijn papa die hem langzaam maar zeker in bezit nam, is dat ik nadenk over alles. Maar dan ook echt over alles.

Als ik het zo bekijk, is de dood echt niets en is het gewoon het begin van een nieuw leven voor degenen die achterblijven.

Ik vraag me eigenlijk af wie dit gaat lezen. Is er iemand geïnteresseerd in de gedachten van een achttienjarig meisje dat de weg kwijt is en hem terug wil vinden? Laat het me alstublieft weten als het zo is.

Sarah

»

  1. Pingback: Vrolijke blogberichten aub! | samentegendehardewereld

  2. Hee Sarah,

    Ik mis mijn papa dus had ik behoefte om je blog te lezen. Dat doe ik vaak als ik me rot voel. Omdat jij me begrijpt! Jij schrijft dingen die ik in mijn hoofd denk. Als ik je blog lees dan merk ik hoeveel we gemeen hebben, hoeveel gevoelens ik herken. Ik hen zoveel respect voor je manier van leven!

    Ik hoop dat je een leuke kerst hebt en dat 2015 een top jaar voor je word.

    Liefs, Maan (papaikmisje.wordpress.com)

    • Hey Manuela,

      Ik ben blij dat je wat troost kan vinden in mijn woorden. Ik heb net jouw blog weer eens gelezen, ik zat wat achter. Ik herken jouw gevoelens ook heel erg. Het doet deugt om te weten dat je niet alleen zit met bepaalde gevoelens en gedachten.

      De feestdagen zijn niet gemakkelijk wanneer je iemand mist hé, ik ervaar het dit jaar ook weer heel erg. Maar we komen er wel door. En als je het even niet meer aankan, dan val je maar, je kan altijd weer opstaan. Ik bied je trouwens ook steeds een helpende hand aan. 😉

      Probeer af en toe te genieten van de feesten en voor jou en je familie ook een prachtig jaar gewenst. xxx

Geef een reactie

