Just breathe

Standaard

Ik heb een moeilijke nacht achter de rug.

Meestal (altijd) komen de tranen en het verdriet naar boven als ik ’s avonds alleen in mijn bed lig. Dan voel ik mij zo alleen en begin ik over alles na te denken. En dan komt de pijn weer tevoorschijn. Soms heel plots, soms voel ik het al heel de dag dat ik ’s avonds ga wenen. Soms begin ik te wenen en dan kan ik 5 minuten later zeggen: “stop Sarah.” En dan lukt mij dat. Soms zeg ik dat 20 keer en dan lukt het nog niet. Afgelopen nacht was zo’n nacht. Ik wou zo graag stoppen met zielig doen maar het lukte mij niet. Ik voelde mij zo verdrietig. Ik had weer dat vieze gevoel. Ik had het gevoel dat ik nooit meer gelukkig kan zijn, dat ik mij voor altijd zo slecht ga voelen, dat ik nooit nog even vrolijk kan zijn als vroeger, dat ik voor altijd ga blijven wenen, dat ik gebroken blijf, …

Een moeilijke nacht dus.

Er is niet veel dat ik dan kan doen. Soms lukt het mij om op die momenten een mooi gedichtje te schrijven. Dat lukte deze nacht. Hier is het resultaat.

Mijn adem stokt.

Dat ijzige gevoel sluipt weer langzaam door mij heen.

Ik voel een traan langs mijn neus lopen.

Ik voel dat mijn kussen koud wordt door de tranen.

Ik probeer te ademen maar ik begin te schokken.

De pijn wil uit mijn lichaam geraken maar iets verhinderd dat.

Ik weet niet wat het is.

Dit bericht is ondertussen al van eergisteren nacht, maar ik was het vergeten te ‘publiceren’.

»

    • Hoe stom, pijnlijk en vermoeiend het ook is om zo’n nachten te beleven, je moet erdoorheen.
      Soms kan het ook goed zijn om het er allemaal even uit te laten, dan is er weer plaats voor nieuwe gevoelens en gedachten.
      Ik weet dat mijn woorden niet veel kunnen helen maar misschien heb je er later nog wel eens iets aan. En als je nog eens zo’n slechte nacht hebt, weet dat het ooit beter wordt. Ook al lijkt het soms onmogelijk, het is mogelijk.

      Ik wens je nog heel veel sterkte, goede moed en hoop.
      xxx

Geef een reactie

