A knife in my heart

Standaard

Weer een moeilijke dag. Elke dag is moeilijk, deze dus ook. Gisteren was moeilijk, vandaag is moeilijk, morgen zal moeilijk zijn. Wanneer komt er een dag die niet moeilijk is? Ik weet het niet. Ik weet zoveel niet. Soms word ik daar gefrustreerd van. Soms hoop ik dat ik binnenkort slimmer word, dat ik dan alle waarheden ontdek, dat ik weet wat er mij allemaal te wachten staat. Maar dat zal ik nooit weten, dat moet de toekomst uitwijzen. En het is diezelfde toekomst die mij zo bang maakt. En bang zijn is juist wat ik niet meer mag zijn. En toch ben ik het. Alles is zo dubbel.

Het leven is ook dubbel. Je wordt geboren, je bent gelukkig, je komt ongeluk tegen, je bent ongelukkig maar terwijl kom je nog mooie dingen tegen en dan moet je proberen om daar nog gelukkig mee te zijn terwijl je weet hoe ongelukkig het leven is. Dubbel dus.

Ik ben net begonnen aan een email voor mijn tante. Ik heb al twee zinnen. Gisteren had ik er 0. Dat is al een vooruitgang. Misschien dat ik hem volgend jaar dan eindelijk verzend…

Waarom is het allemaal toch zo moeilijk?! Ik HAAT het!

Was mijn papa maar gewoon terug hier. Dan was dit allemaal niet nodig en dan was ik nu gelukkig. Dan kende ik de dubbele kant van het leven nog niet. Daar zou ik zo blij mee zijn… Maar het kan niet, nooit. Dat weet ik. *smak* weer een klap in mijn gezicht…

Geef een reactie

