Pięć miesięcy

Standaard

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik weet niet hoe ik moet beginnen. Ik weet niet veel meer precies… Het enige dat ik nog weet is dat mijn papa nog steeds dood is. Morsdood. Al 5 maand lang.

Ik heb geen zin om mooie zinnen te vormen vandaag. Ik ben geen zin meer om poëtisch te zijn. Ik heb geen zin om hier veel te schrijven. Ik heb zin om te roepen, te schreeuwen, te stampen en te duwen. In de plaatst van dat allemaal te doen zit ik hier gewoon voor mijn laptopje rustig te typen terwijl ik innerlijk overkook van woede en frustratie…

De dag was goed begonnen. Té goed misschien. Waardoor alles nu veel slechter is. De zon scheen warm op mijn gezicht, een antwoord gekregen op de mail naar mijn tante, een bezoekje aan onze stageschool.. Het was blijkbaar weer maar eventjes schone schijn. Nu val ik weer in dat donkere gat. Ik wil eruit maar elke keer als ik dat probeer val ik er weer in. Hoe vaak moet ik dat nu nog proberen? Waarom heeft het eigenlijk nog zin dat ik er probeer uit te geraken? Elke keer als ik een poging doe en er een klein klein beetje in slaag, val ik daarna nog dieper. En elke keer denk ik dat ik niet nog ongelukkiger kan worden, dat ik niet meer verdriet aankan.

VERDOMMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Misschien helpt dat? Nee toch niet. Al typend vloeken lucht blijkbaar niet op..

Ik wou dat ik weer aan de zee was. Op de golfbreker, dicht bij papa. Schreeuwen vanuit het diepste van mijn ziel.

 

Sorry papa, vandaag ben ik niet je sterke dochter. Maar omdat ik toch een beetje slim wil lijken heb ik opgezocht hoe je maand zegt in het Pools. Miesięcy dus. Pięć is 5, dat wist ik nog. Je hebt het mij goed geleerd..

5 maand en ik ben kapot, wat is dat dan wel niet binnen 10 maand? Dan ben ik niet meer te repareren.

Geef een reactie

