I’m not who they think I could be

Standaard

“Get over your hill and see what you find there.”

-Mumford & Sons-

 

Wat als ik niet over die heuvel geraak? Wat als ik altijd voor dit dal blijf staan? Ik voel me nu alsof ik aan de afgrond van een oneindig diep dal sta waar ik nooit meer ga uit geraken. Elke dag lijkt het alsof ik een stukje dichter bij die afgrond sta. Ik ben zo bang voor het moment dat ik er echt in val. Wat ik dan moet doen weet ik niet. Hoe ik mij dan ga voelen weet ik ook niet. Hoe het dan verder moet weet ik ook niet. Hoe ik kan vermijden dat ik erin val weet ik ook niet. Ik weet alleen dat ik mij zo alleen voel. Zo, zo, zo, zo alleen. Ondanks dat er veel mensen rond mij zijn voel ik mij zo alleen. Ik heb het gevoel dat ik met niemand kan praten. Ik heb het gevoel dat dit slechte gevoel er voor altijd gaat blijven. Hoe vaak ik er met iemand over praat, het gaat niet weg. NOOIT. Ik ben gewoon zo vaak ongelukkig en ik ben het zo beu! Waarom is de wereld zo hard? Waarom moest mijn papa dood? Waarom kan ik al dat verdriet niet gewoon achter mij laten en verder gaan? Waarom is het allemaal zo moeilijk?

Soms vraag ik mij af hoeveel mensen er niet op deze wereld rondlopen die rouwen? Er moeten toch miljarden mensen zijn die ongelukkig zijn omdat de persoon die ze zo graag zagen dood is. Als ik mij dat bedenk word ik nog ongelukkiger. Want je ziet dat niet aan al die mensen. En dan vraag ik me af: zie je dat aan mij? En soms is het antwoord daarop ja en soms nee. Soms denk ik dat het beter is om te doen alsof ik gelukkig ben. En soms lukt mij dat. Soms lukt mij dat niet. Dan staar ik voor mij uit. Dat besef ik wel maar ik kan er niet aan doen. Dan voel ik mij gewoon zo slecht. Ik kan er geen ander woord op plakken dan slecht. Want dat gevoel wens ik niemand toe. Het is écht een slecht gevoel!

Omdat ik nu alleen nog maar triestiger word door dit te schrijven ga ik afsluiten (met een liedje).

 

Someone keeps saying I could be a star
I’m never quite sure what that means
Sounds like there’s something I’m missing right now
I’m not who they think I could be
But all that I’m missing is you, my love
Come find me whenever you can
I’ll be the one looking up at the sun
with a picture of you in my head
Oh I want you to know I’m okay
I just need to know that you’re waiting, you’re waiting
For me…

 

Sarah Bettens – I’m okay

 

Geef een reactie

