Druk druk druk

Standaard

Niet alleen gewoon druk, van druk bezet, veel werk, geen tijd.

Ook druk, van stress en dingen die ik moet doen, dingen waar ik niet onderuit kan.

Oké, dit slaagt echt op niets. Maar zoals ik al zei, was het een drukke dag vandaag. En omdat ik toch snel iets wou schrijven, dacht ik: ik zal schrijven over welk gevoel ik nu heb (en dat is druk).

Om het toch héél eventjes over iets anders als druk druk te hebben, wil ik nog zeggen dat mijn tante heeft geantwoord op mijn mail 🙂 Een hele lieve, triestige, aangrijpende, warme mail. De tranen sprongen in mijn ogen en ik kreeg een krop in mijn keel. Heel ontroerend. Maar mooi. Antwoorden ga ik pas later doen, morgen ofzo of overmorgen. Als de tijd rijp is. De tijd rijp, rare uitspraak eigenlijk. Ik zal de tijd een beetje in de zon en water zetten, dan groeit hij sneller, zoals de tomaatjes in onze serre. De geliefde serre van mijn papa waarover Jeroen zich nu bekommerd.

Al bij al was het een goeie dag, slechte momenten, goeie momenten, drukke momenten, grappige momenten, triestige momenten. Ups en downs. Heuvels en dalen. Maar de wind staat in de goeie richting, ik voel het. En anders draai ik de zeilen en stuur ik mijzelf de goeie kant op.

Geef een reactie

