Give me your hand and I hold it

Standaard

Verdriet

Groot verdriet

Binnenin.

Het zit vast.

Het klopt op de deur.

Het vraagt zachtjes: “Mag ik naar buiten?”

“NEE!” zeg ik luid. “Ik wil je niet meer zien. Nooit meer. Ga weg en verdwijn.”

“Maar ik moet toch kunnen ontsnappen? Hoe geraak ik dan ooit weg?” vroeg het verdriet met een zielig stemmetje.

“Misschien moet je elke dag proberen om een beetje tranen naar buiten te sturen. Niet te veel, want anders blokkeert de deur.”

“Ja, dat kunnen we eens testen. Opgepast, de eerste lading komt eraan!”

En de tranen gleden rustig over mijn wangen.

Een Toon Tellegen bewonderaarster, dat ben ik. Dus dan dacht ik, waarom probeer ik niet eens zoiets te schrijven? Ja ik weet het, ik ben een na-aper. Sorry.

Geef een reactie

