And I built a home, for you, for me. Until it disappeared.

Standaard

Ik mag niet enkel schrijven wanneer ik mij slecht voel. Dus daarom schrijf ik nu ook iets. Ik voel mij vandaag dus goed. Niet super maar gewoon goed. Het zonnetje schijnt gezellig en dan voel ik mij vaak vrolijker. Maar toch heb ik altijd zo’n raar gevoel als ik hier iets schrijf op mijn blog. Dan word mijn goede gevoel altijd een beetje minder goed. Dat is omdat ik hier al zo vaak heb geschreven hoe slecht ik mij voelde en daardoor word ik daar altijd mee geconfronteerd als ik iets schrijf. Maar ik voel mij toch nog steeds goed.

Ik denk dat dat ook komt omdat ik mij gisteren heel goed heb geamuseerd. Het was een dagje zonder zorgen en met veel plezier. Ik heb er van genoten. Zo’n dagen zouden er meer moeten zijn.

Natuurlijk had ik niet heel de dag geluk. Er waren weer een paar momenten waarop ik pech had. Toen we naar een 3D film gingen kijken en plots ontdekten dat het niet de 3D voorstelling was waar we naar zaten te kijken. Toen ik door had dat ik mijn trein abonnement niet mee had en de conducteur net kwam. Gelukkig heb ik gewoon een soort van waarschuwing gekregen. Maar zo’n dingen zijn eigenlijk helemaal niet erg. Die maken de dag net leuker vind ik. Zo’n dingen onthou je langer en als je dan aan die dag terug denkt, dan denk je ook aan de domme dingen die je dan hebt meegemaakt. Ik heb gisteren dus verschillende momenten gehad waarop ik gelukkig was. Als ik er ééntje moet kiezen was het dit:

 

6 – Toen ik op de fiets zat met een vriendin achterop (wat ik héél moeilijk vind want we kwakkelden heel de tijd heen en weer) begon ze mij te kietelen (waar ik helemaal niet tegen kan!)

 

Dit liedje kwam voor in de film die ik ben gaan kijken. Ik had het al eens gehoord maar toen wist ik niet wie het zong. Het is écht écht een prachtig liedje! Ik vrees dat ik er al aan verslaafd ben 🙂

 

Wat vandaag mijn gelukkigste moment zal zijn weet ik nog niet want tot nu toe is er nog niets bijzonders gebeurd. Ik laat alles gewoon op mij afkomen en ik geniet van deze dag. Alhoewel ik een beetje tegen de vergadering van mijn speelplein op kijk. De mensen die in mijn ‘ploeg’ zitten lijken mij niet zo tof maar ik zal maar niet te vlug oordelen. Gewoon afwachten. Misschien valt het allemaal beter mee als ik denk.

Ik wil nog eventjes zeggen dat ik wel blij ben dat ik terug veel meer op mijn blog schrijf. Zo besef ik meer hoe ik mij voel. Want door op te schrijven hoe ik mij voel, besef ik pas dat ik mij echt zo voel. Dat klinkt misschien raar maar voor een groot deel is dat zo. Tenzij als ik heel verdrietig ben, dan besef ik dat ook wel zonder dat ik dat opschrijf hoor. Maar door dat dan allemaal te beschrijven kom ik tot rust en begrijp ik mijzelf meer. Schrijven helpt mij heel vaak. Niet altijd maar wel vaak. Dus daarom is het eigenlijk wel goed dat ik terug schrijf op mijn blog.

Ik beloof niet dat ik elke dag iets ga schrijven maar ik doe mijn best om zo veel mogelijk te schrijven. Zeker de dingen die mij gelukkig maken wil ik hier opschrijven. Ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om één jaar lang elke dag op te schrijven wat mij gelukkig heeft gemaakt. Ik heb eens gelezen dat er veel mensen zijn die zoiets doen, één jaar lang elke dag iets doen. Bijvoorbeeld elke dag een foto nemen, elke dag een gedicht schrijven, elke dag opschrijven wat je aandoet, … Ik weet niet of ik zoiets kan vol houden maar ik wil dat wel proberen. Misschien moet ik het gewoon écht doen. Misschien ben ik zelfs al begonnen!

365 dagen geluk.

Wat denken jullie? (reageren mag!)

Eén reactie »

  1. zkr doen vind ik ^^ als het helpt is dat spr dus proberen zouk zo zegge ^^ weet dak er dan elke dag zal zijn om u geluk op te volgen en eventueel u erbij te helpen ^^ dikke kussen xxxxxxxxxx

Geef een reactie

