Sometimes crazy is alright

Standaard

14 – Toen ik na een hele warme dag, vol zonnecrème en geplak, onder de ijskoude douche stond.

 

Weer een weekendje zee achter de rug. Gisteren was het er echt tof en gezellig. Vandaag een beetje minder. Het was weer eens ruzie tussen mij en mijn mama. Waarom weet ik eigenlijk zelf niet zo goed. Het was gisterenavond begonnen toen er een vlinder in mijn slaapkamer zat en ik panikeerde en mijn mama riep om die dood te doen. Ze werd boos en wou gaan slapen dus ze liet mij achter met die vlinder.  (ik beschouwde die vlinder als een eng monster omdat ik bang ben van elk beest in een slaapkamer) En toen was ik dus ook boos. De volgende ochtend was ik nog slecht gezind aangezien ik amper had geslapen in dat harde en veel te warme bed. Zij had ook slecht geslapen en het gevolg was dus dat we allebei nogal licht geraakt waren. Dus besloot ik om niks meer te zeggen. Een paar uur lang. En na een paar uur was ik het beu. Zwijgen is niet mijn sterkste punt. Dus dan zei ik maar heel zielig: ‘sorry’. En dan begon ik te lachen en mijn mama ook.

Maar ik was niet enkel slecht gezind omdat ik moe was en omdat ik bang was door die vlinder. Ik miste mijn papa weer. Aan de zee mis ik hem altijd. Zeker als ik ruzie heb met mijn mama, mis ik hem altijd nog extra hard. Omdat ik weet dat als hij er was bij geweest, dat hij had gelachen met ons gekibbel. En toen ik schelpjes aan het rapen was (voor mijn vakantiejob! niet voor mijn plezier, alhoewel ik het eigenlijk ook wel leuk vond 🙂 ) stond ik een tijdje naar de zee te kijken. Ik keek naar de horizon en hoe die langzaam overging in de zee. Een prachtig zicht. En ook zo hard. Want altijd als ik naar die horizon aan de zee kijk bedenk ik mijzelf: daar is mijn papa. Onbereikbaar ver. En die gedachte doet pijn. Ik stond daar en sprak in mijn gedachten tegen hem. Dat gaf mij een raar gevoel. Maar ook een beetje een goed gevoel. Ik heb niet veel meer gezegd als: dag papa, ik mis je en daag papa.

 

Ik mis je papa. Daag.

Geef een reactie

