Heavy as the horses that carry me away

Standaard

20 – Toen ik en mijn mama aan het chatten waren met mijn broer, die in Zuid-Amerika zit, vertelde hij dat er een probleem was met de visa van zijn vriend, antwoordde mijn mama: ‘oei, dan moet ge is naar de ambassade gaan.’

(ze dacht eventjes dat visa = visum was, toen begonnen we allebei heel hard te lachen)

 

Voor de rest is alles wel redelijk oké met mij. Ik ben moe van dat weekje werken en ik maandag moet ik er alweer invliegen. Volgende week is het ergens anders, dus ik hoop dat het daar beter meevalt. Alhoewel ik moet toegeven dat het elke dag een beetje beter begon mee te vallen. Ik werd de -soms vervelende- kindjes gewoon.

Maar ik ben lieve moe zoals ik nu moe ben, in plaats van verdriet-moe. Ik stort mij graag op ‘mijn werk’ of op school of op weet ik veel wat. Alle afleiding is goed.

Eén van mijn nieuwste afleidingen is Grey’s Anatomy. Ik ben lichtjes verslaafd. Vandaag heb ik 8 afleveringen gezien. Echt waar, eens je begint kan je niet meer stoppen! En de tranen zijn ook moeilijk te stoppen. Bij mij toch. Er was een vrouw die een hersentumor had en ze had hallucinaties en ze zag haar dode verloofde. Als ik zo’n dingen zie moet ik altijd aan mijn papa denken. Natuurlijk niet dat deel van die verloofde enzo. Maar hersentumor, hallucinaties, kanker, pijn, dood, … En toch kijk ik graag naar Grey’s Anatomy. Het is meer als slecht nieuws en ziektes en doden. Er zit achter elk personage een mooi verhaal. Ja, inderdaad, ze hebben allemaal wel iets voor. Soms wat overdreven en soms een beetje te toevallig alllemaal. En ze hebben al met bijna elke dokter een relatie gehad. Maar toch… Het verhaal is mooi. Vind ik toch.

 

 

Een vriendin vroeg gisteren aan mij welk beroep ik in een ander leven zou willen doen en ik zei dokter. Zoals die dokters in Grey’s Anatomy. Maar voor dit leven kies ik toch liever voor juf.

 

Geef een reactie

