I’ll be your crying shoulder

Standaard

Bij deze probeer ik een belofte te maken aan mijzelf:

Morgen ga ik met het meisje/vrouw praten die haar papa ook is verloren.

Een nieuw schooljaar, nieuwe mensen dus. We werden verdeeld in verschillende groepjes van 4. We moesten spelletjes voorbereiden en we waren aan het bespreken welk materiaal we nodig hadden. Badges! Eén van de meisjes zei dat zij er veel had liggen thuis. Van haar papa met daarop zijn naam P. De jongen in mijn groepje zei voor het lachen: “aah en hoe ist met de P. ?” Waarop het meisje zei “Dood. Niet goed dus.”

Wow. Ik verschoot. Ze zei dat zo kalm. Moest iemand zo’n opmerking tegen mij maken zou ik dichtklappen en niet weten wat te antwoorden. Maar zij bleef kalm. Ze is dan ook al een stuk ouder als mij. Daarom dat ik schreef ‘meisje/vrouw’.

De jongen zei snel “sorry” en “oei, dat wist ik niet.” Ze vond het niet erg zei ze. Ik was eventjes ondersteboven van die korte conversatie. Een tijdje later kwam weer iets ter sprake over haar papa. Hij was blijkbaar ook ziek. Ik veronderstel kanker. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Daarom zou ik graag met haar eens babbelen. Maar ik ken mijzelf en weet dat ik het niet ga durven. Dus daarom schrijf ik het hier op als een belofte, in de hoop dat ik het dan wel aandurf!

Ik moet morgen enkel met haar samenwerken, 2 uur lang. Dus er moet wel een moment zijn waarop ik er naar kan vragen. Het lijkt mij een heel lieve, dus ik moet geen schrik hebben. En toch heb ik nu al schrik.

Neen neen, geen schrik hebben Sarah. Toon dat je volwassen genoeg bent om over je dode papa te praten tegen een ander meisje met een dode papa.

Geef een reactie

