Don’t hurt yourself like that.

Standaard

Wat begint als een goede dag kan zo snel weer een slechte dag worden.

Ik heb mijn eigen autootje gekocht vandaag. Voorlopig moet ik mijn mama nog overtuigen om hem helemaal zelf te betalen (ze wil hem aan mij geven omdat ik niet op kot ga en mijn broers wel, maar ik wil hem wel zelf betalen omdat ik hem dan echt zelf heb gekocht). Ik heb dus een autootje. Schattig fel groen. Ik ga hem helemaal pimpen met bloemetjes zetels en allerlei andere prulletjes. Ik heb ook al een naam bedacht: the green flower power car.

Tot zover de leuke dingen.

Toen kwamen de stomme dingen. Allerlei kleine belachelijke probleempjes. Maar die probleempjes zorgden ervoor dat ik het grotere probleem onder ogen begon te zien. Ik heb mijn allereerste auto gekocht, wat op zich een belangrijke gebeurtenis is in een leven, en mijn papa was er niet bij. Hij weet niet dat ik een mooi autootje heb gekocht. Hij weet niet dat ik volop aan het leren rijden ben. Hij weet niet dat ik mijn schrik heb overwonnen. Hij weet niet dat ik morgen weer les ga geven in het tweede leerjaar. Hij weet niet dat ik hem mis. En ik mis hem zo.

Door al die dingen werd ik plots weer heel ongelukkig. Door al die dingen begon ik te wenen en te wenen. Door al die dingen begon ik te bidden. Ja, te bidden. Tot God. En ik vertelde hem dat ik niet goed weet of hij bestaat. Maar toch heb ik hem verteld over mijn papa. En ik heb gevraagd of hij mij kan vertellen waar mijn papa is. En ik vertelde erbij dat ik niet weet waarom ik het antwoord zou verdienen op die vraag. Want er zijn miljoenen mensen die zich afvragen waar hun geliefde is. Ik vraag mij hetzelfde af. En ik weet niet waarom God die vraag zou beantwoorden aan iemand zoals mij. Een gewoon meisje…
Al die dingen hebben mij verdrietig gemaakt. Al die dingen heb ik tegen God of tegen mijzelf misschien verteld. En misschien heeft het niets tastbaar opgeleverd maar ik voel me nu toch terug een beetje beter.

Bij deze was het een bijzondere dag. Mijn eerste auto en mijn eerste echte gebed tot God.

Geef een reactie

