Ping… Ideetje!

Standaard

Ik heb lang, lang, lang zitten nadenken over mijn 52-weken project.

Ik wou iets dat iets betekent voor mij, niet zomaar elke week een tekstje of een foto plaatsen. Ik wou iets dat belangrijk is voor mij. Iets van waarde.

En eigenlijk is het ‘onderwerp’ zo voor de hand liggend dat ik er bijna niet aan had gedacht.

Rarara…

Mijn papa!

En nee, ik doe geen 52-weken project. Ik maak er mijn eigen versie van (ik ben graag een beetje uniek). Ik maak er een 51-weken project van. 51 weken omdat mijn papa dit jaar 51 zou geworden zijn. En in mijn gedachten kan ik hem 51 jaar laten worden. Elke week staat symbool voor 1 jaar. 1 jaar van het leven van mijn papa. Dit geweldig mooie idee heb ik helaas niet zelf uitgevonden maar heb ik vanuit het boek Oscar en Oma rozerood van Eric Emmanuel Schmitt. Zéker eens lezen (het is een kinderboek maar het is echt waar prachtig)!

Ik wil dus elke week iets met jullie (mijn beperkte publiek) delen dat mij doet denken aan mijn papa. En elke week wordt hij een jaartje ouder. Doordat ik aan hem denk. Elke week sluit ik een herinnering of gedachte of foto of liedje of spreuk die me doet denken aan hem op in mijn hart en in mijn blog. Zo kan ik hem dicht bij mij houden.

Mijn idee is er dus. Maar een naam nog niet. Ik wil een mooie naam voor mijn projectje. Een warme, lieve naam die past bij mijn idee.

Ik had enkele ideetjes in de aard van: Papa’s 51 jaren, 51 weken vol van papa, 51 weken papa’s kindje. Maar ik vind geen enkele naam goed. Dus ik blijf nog verder nadenken. Er moet en zal een goede naam in mijn gedachten verschijnen. En dan kan ik van start gaan. 7 januari is de eerste deadline, dan moet ik het eerste ‘ding’ hebben gedeeld met jullie en vooral met mijzelf.

Want dat is nog steeds de belangrijkste reden van dit hele ding. Mijn verdriet verwerken en mijn gemis een plaats geven. En dit project kan mij daarbij helpen, ik voel het.

P.S: Gelukkig nieuwjaar papsie. Ik denk aan je…

»

  1. Prachtig initiatief meid!
    ” Papa, ik lijk steeds meer op jou ” , misschien is dit wel een gepaste titel? want bij elk jaar zal je mss iets terugvinden waarin je uzelf ook herkent?
    Veel succes alvast

Geef een reactie

