Down by the river

Standaard

Ik ben nog steeds volop aan het nadenken over mijn 51-weken project. Ik heb bijna de perfecte naam gevonden maar ik ben nog niet 100% zeker of ik het bij die naam ga houden dus daarom wacht ik nog eventjes om mijn projectje ‘officieel’ te starten.

 

In de tussentijd heb ik een quote gevonden die perfect past bij mij.

 ” Je kunt niet iets anders verwachten als je steeds hetzelfde blijft doen. ”
– David Dewulf –

Ik heb steeds zoveel verwachtingen, van vanalles en nog wat. Maar inderdaad… Ik blijf steeds hetzelfde doen. Ik verander niet dus kan de rest ook niet veranderen. Hoewel, dat is misschien een beetje te zwart-wit.

Ik ben veranderd. Ik ben niet meer dezelfde Sarah van een jaar of twee jaar geleden. Ik ben volwassener geworden. Ik durf nu zelfs over mijzelf te zeggen dat ik sterker ben geworden. Halleluja! Wat een feest 🙂 Ik ben sterker geworden. Echt waar. Ik kan meer aan. (behalve examenstress – die maakt mij nog steeds gek en misselijk)

Maar ik ben tegelijkertijd ook niet veranderd. Ik ben nog steeds dezelfde Sarah. Ik ben nog steeds kinderachtig en belachelijk. Maar ik weet de gepaste momenten uit te kiezen. En ik ben kinderachtig op een volwassen manier. Denk ik toch. Wie weet lig ik plat van het lachen als ik dit binnen 10 jaar herlees. Ik denk dat die kans vrij groot is. Maar dan nog. Ik leef nu. En ik vind dat ik nu kinderachtig ben op een volwassen manier. En daarmee basta.

Ik kan misschien niets veranderen door steeds hetzelfde te blijven doen maar ik kan wel kleine stapjes zetten die grote veranderingen teweeg brengen. Langzaam maar zeker.

Been voor been. (mijn goede oude spreuk)

 

Geef een reactie

