51 wat?

Standaard

varkentjes

 

Dit wordt het! Klinkt raar. Ik weet het. Maar voor mij klinkt het goed.

Het past perfect bij mijn papa. Mijn papa was een echt varken. Zijn bijnaam was varken. Alle cadeaus die hij van ons kreeg waren varkentjes. Tassen, sleutelhangers, bikken, foto-kaders, onderleggers, magneten, flessenstoppen, … Alles wat we vonden met een varken erop. Vandaar de varkentjes. En ze zijn ongewassen. Onaangetast. Recht uit mijn herinneringen. Niet anders voorgesteld dan ze zijn. Het is dus een metafoor! Jaja, klinkt toch best chique. Niet?

51 ongewassen varkentjes. 51 herinneringen aan het liefste varken dat ik ken. 51 dingen die mij doen denken aan dat varken. 51.

Morgen, of wie weet straks nog (als ik er tijd voor vind) deel ik het eerste ongewassen varkentje met jullie. Spannend! Ja, echt wel hoor! Want ik heb nog geen idee wat voor iets dat het eerste varkentje zal zijn.

Ondertussen leer ik verder. Joepie!

 

 

Geef een reactie

