1 ongewassen varkentje

Standaard

Sto lat, sto lat! Gelukkige verjaardag meid.

 

Dit berichtje kreeg ik op mijn 18e verjaardag van mijn papa. Nadat ik had gezegd dat ik nog niet veel smsjes had gekregen. Typisch iets voor hem. Geniepig liep hij dan naar zijn gsm en stuurde hij een berichte. “Oh, mijn gsm gaat af! Van wie zou dat toch zijn?” En dan lachte hij al.Ik lag er nu ook mee. Mooie herinneringen 🙂

Zo ging het elk jaar. Ook bijna elk jaar stond er iets Pools in het berichtje. Echt waar, mijn papa was een Pool-verslaafde. Maar dat is misschien iets voor een volgend varkentje.

Sto lat betekent zoiets als ‘een honderd jaar’ waarmee ze zoiets bedoelen als ‘nog vele jaren’. Ik wist het niet eens meer. Ik heb het net opgezocht. En wat blijkt, het komt van een liedje dat ze zingen als er iemand verjaart. Klinkt wel gezellig!

 

Bij deze is mijn papa 1 jaar geworden. 

Ik vond dit smsje (en liedje) wel toepasselijk. Verjaardagen enzo, je begrijpt de link wel zeker?

 

PS: Ik denk dat dit een leuk projectje wordt! Deze eerste herinnering deed pijn maar deed ook deugt.

 

Geef een reactie

