3 ongewassen varkentjes

Standaard

beurs monopoly

 

Zo zagen onze zondagnamiddagen er vaak uit. Zo brachten we een aantal uren door. Monopoly spelend. Monopoly beurs was onze favoriet. Vooral die van mijn papa. Geboren economist hé…

Vals spelen was ook wel één van zijn sterkste kanten. En niet tegen zijn verlies kunnen ook. Als hij verloor was hij ofwel voor de rest van de dag slechtgezind ofwel verzon hij één of ander flauw excuus. En wij altijd maar lachen.

We amuseerden ons echt met die spelletjes. Niet alleen monopoly, ook risk, rummikub, scrabble en maffiosi behoorden tot de favorieten van mijn papa.

Maffiosi vond ik trouwens ook super tof! We hebben zelfs één keertje ons verkleed om dat spel te spelen. Hoewel, enkel ik en mijn papa hadden een hoed en een zonnebril opgezet 🙂

maffiosi

 

Onze spelletjeskast is vrij uitgebreid. En dat vind ik geweldig! Want ik ben ook zot van gezelschapsspelletjes. Nog veel meer als mijn papa. En ik heb zijn winnaarsmentaliteit helemaal niet geërfd. Ik verloor/verlies altijd en ik vind dat helemaal niet erg, ik ben niet anders gewoon. Maar als ik win ben ik wel super blij.

De beurs monopoly is niet meer uit de kast gehaald sinds mijn papa is gestorven. Maar nu ik terug denk aan die gezellige momenten heb ik er wel zin in!

 

Happy 3th birthday papa! xxx

»

  1. Ik ben dol op spelletjes. Vooral Risk en Konolisten vond ik altijd heel leuk, maar Monopoly ook. Een vriend van mij had de Disney versie, die vond ik altijd geweldig!

Geef een reactie

