4 ongewassen varkentjes

Standaard

Wanneer ik op facebook kom, zie ik meteen mijn profielfoto, een oude foto van mij en mijn papa, en denk ik meteen terug aan mijn lieve papa. Wanneer ik dan verder ‘blader’ denk ik vaak aan één van de populairste spelletjes op facebook. Farmville. Inderdaad.

Ik was verslaafd aan Farmville, drie of vier jaar geleden. Om een nog betere boer te worden startte ik op mijn papa zijn account ook het spelletje. Maar mijn papa was geïnteresseerd in Farmville. Na een paar weken was hij er net zo zot van als mij. We waren constant bezig met oogsten, ploegen, koeien melken, maïs planten, … Klinkt belachelijk maar het was zo plezant!

farmville

Wij twee, de twee boertjes. Ik vond het echt zo gezellig om met hem te praten over onze boerderij. Elkaar de loef proberen af te steken. Elke keer dat ik een level hoger geraakte moest en zou hij ook een level hoger geraken. Wanneer hij thuis kwam van Keulen was één van de eerste dingen dat hij deed zijn boerderij controleren en oogsten. En dan uitrekenen wat hij als volgende zou planten. Ah, iets van 4 uur, dan kon hij tegen de middag weer eens oogsten. Of nee, twee dingen van 2 uur, dat levert meer geld op en dan kan ik eindelijk die nieuwe tractor kopen. Zo waren we constant bezig.

Mijn mama werd er gek van. Maar wij twee vonden het geweldig. We amuseerden ons. Zelfs toen hij in het ziekenhuis lag moest ik ervoor zorgden dat zijn veld in orde was. Het was ons ding, voor een jaar lang ofzo.

Farmville zal mij dus altijd aan mijn papa doen denken. En als ik aan mijn papa denk zal ik vaak aan Farmville blijven denken.

 

Gelukkige verjaardag papa! 4 jaar!

Geef een reactie

