Gedichtendag

Standaard

Ik was het al bijna vergeten maar ik dacht er nog net op tijd aan (danku facebook) Het is gedichtendag! Joepie 🙂

Omdat ik zelf geen inspiratie heb vandaag heb ik het internet eens geraadpleegd en een gedicht van Toon Tellegen opgezocht.

 

Zal ik weggaan? 
Zal ik verdrietig worden en weggaan? 
Zal ik het leven eindelijk eens onbelangrijk vinden, 
mijn schouders ophalen 
en weggaan? 
Zal ik de wereld neerzetten (of aan iemand anders geven), denken: 
zo is het genoeg, 
en weggaan? 
Zal ik een deur zoeken, 
en als er geen deur is: zal ik een deur maken, 
hem voorzichtig opendoen 
en weggaan- met kleine zachtmoedige passen? 
Of zal ik blijven?
Zal ik blijven?

 

Geef een reactie

