Overal papa

Standaard

Ik zou een keertje moeten bijhouden hoe vaak ik op een dag wordt geconfronteerd met het woord of met de gedachte aan mijn papa of aan papa’s in het algemeen. Alhoewel als ik bijvoorbeeld streepjes zou zetten zou mijn blad al snel vol staan en ik denk niet dat ik daar vrolijk van zou worden.

Toch wil ik eventjes een lijstje maken van de dingen waarbij ik vandaag aan mijn papa heb gedacht. Natuurlijk ben ik meer als de helft al vergeten. Maar dit zijn de belangrijkste dingen. Of toch de dingen die mij zijn bijgebleven.

  1. We hebben ons (of toch enkelen van onze klas) vandaag verkleed voor carnaval. het thema was uniformen. Dat wou ik niet omdat ik dan het leger kostuum van mijn papa moest aandoen
  2. Toen iemand vroeg waarom ik geen uniform aan had vertelde ik dat ik de kleren van mijn papa liever niet wou aandoen en dat ik daarom een prinsesje was.
  3. Ik was dus heel de dag een prinsesje. Vroeger was ik mijn papa zijn prinsesje. Wat had hij mij mooi gevonden vandaag…
  4. Tijdens de les Frans moesten we ons voorstellen, ik kreeg al meteen schrik dat we ook de namen van onze ouders gingen moeten zeggen. En ik begon al na te denken hoe je in het Frans moet zeggen dat je papa dood is. décedé.
  5. Weer eens tijdens de les Frans, we leerden over de stamboom en hoe alle verschillende relaties noemen. Uiteraard was ‘père ou papa’ erbij.
  6. Tijdens de middag pauze had iemand een BV gespot, Davy Gillis. Ze begonnen te praten over heel dat gedoe met zijn kind. Een vader en een kind doet mij elke keer denken aan mijn papa. Eender welk kind en eender welke vader.
  7. Tijdens de les BVK hadden we het over dieren (één of andere rare oefening), ik dacht dat er een varken tussen stond maar het was blijkbaar een roze olifant. Dat deed mij natuurlijk weer aan mijn papa denken, het varken.
  8. Wanneer ik aan het wachten was op mijn trein zag ik verschillende ouders wachten op het perron. Ik denk dat hun kind terug kwam van sneeuwklasse ofzo. Ze zagen er allemaal blij en zenuwachtig uit. Wachtend op hun hartendiefje. Papa’s in kostuum aan het wachten tot het moment waarop ze hun dochtertje in hun armen konden sluiten.
  9. Het begin van de vakantie doet mij denken aan onze vakanties van vroeger. Vakanties waar mijn papa bij was.
  10. Het woord skiën doet mij denken aan mijn papa.
  11. Ik heb net een nieuw leuk spelletje ontdekt, Bob de Slak, dat zou mijn papa ook leuk hebben gevonden.

Ik word er nu al een beetje triestig van. Er gaat echt bijna geen minuut voorbij zonder dat ik aan hem denk. Niet altijd met een triestig gevoel. Maar vaak ook wel. Vaak denk ik ook aan hem zonder dat ik het echt besef. Ik zit ook dikwijls over hem te dromen of te ‘mijmeren’.

Ik mis hem gewoon.

Mijn lievelingsfoto

Mijn lievelingsfoto ♥

 

 

Geef een reactie

