Tranen op vakantie

Standaard

De tranen waren op vakantie. Naar een land hier ver vandaan. Zo leek het toch, want ik had ze in geen weken meer gezien. Ik dacht dat ze het er goed hadden, maar blijkbaar niet goed genoeg. Misschien was er te weinig zon.

Op een dag, niet zo heel lang geleden, tikten ze op mijn schouder. “Hallo, we zijn terug van weggeweest!”

Ik schrok, ik was hun bestaan haast vergeten. Wat wil je. Je ziet ze zo lang niet, ze laten niets van zich horen. Dan veronderstel je dat alles goed gaat. Was het maar waar.

Vanaf die tik op mijn schouder verdween het licht en de muziek viel weg. Ik hoorde enkel hun zachte getrappel op mijn schouder. Na die ene tik volgde nog een tik. En nog één.

Ik werd boos en daarna woedend. Ik riep, schreeuwde, vloekte. En huilde. En dat kwam maar door één ding. Ze hadden mij net, na die laatste tik, verteld dat ze niet op vakantie gaan. Toch niet naar een ver land. Een city-tripje misschien.

Meer niet.

Geef een reactie

