9 ongewassen varkentjes

Standaard

We gingen heel vaak naar de zee. Vroeger. Bijna elk weekend. En we gingen dan regelmatig ook naar Frankrijk. Of toch net over de grens, naar  Cap Griz Nez. En elke keer gingen we daar dan naar hetzelfde restaurantje. La Sirene.

La Sirene is een super gezellig restaurantje, vlak aan de zee. Vanop je stoel zie je overal water. Echt prachtig. Op al die tijd, zeker 15 jaar, is er nooit iets veranderd. Hetzelfde personeel en hetzelfde interieur. Dezelfde sfeer.

Tot ik nu op de site keek en zag dat het interieur plots heel modern is geworden! Ik ben er wel eventjes van verschoten. Nu is een deel van de sfeer weg.

Maar in mijn hoofd ziet het er nog hetzelfde uit. In mijn hoofd zitten nog steeds dezelfde herinneringen. De herinneringen aan Napoleon, aan het meisje dat frietjes uit mijn bord nam, aan de vele uren die we op de rotsen zaten naast het restaurant, aan de lekkerste vis, aan de mosselwagens die mosselen kwamen ophalen terwijl we zaten te eten, … Heel veel herinneringen.

Herinneringen die ik niet kwijt wil.

La Sirene

La Sirene

La Sirene

 

 

Geef een reactie

