10 ongewassen varkentjes

Standaard

Ik heb dit altijd een mooi liedje gevonden. Ik wist vroeger al, dat ik dit liedje nog mooier ging vinden als mijn papa ging sterven. Dat wist ik al toen ik een jaar of 12 was. Raar.

De tekst klopt natuurlijk niet hélemaal. Ik hou niet van elke vrouw. En ik hoop dat ik wel wordt wat jij wou. Maar, wat zeker klopt: ik lijk steeds meer op jou.En ik hou steeds meer van jou.

Ik heb je ogen, je haar, je doorzettingsvermogen, je verlegen kantje, je humor, je handigheid, je geduld dat soms weer heel snel omslaat naar ongeduld, … Wie weet wat heb ik nog allemaal van jou, zonder dat ik het besef.

Ik besta voor 50% uit jouw DNA. 50 % papa. En van die 50% zit misschien 0,003 % in mijn ring, elke dag dicht bij mij.

 

 

Geef een reactie

