Weer tranen

Standaard

Kalme golf

Glij over me heen

Laat een zacht briesje

Mij omarmen

Wanneer de donder dreigt te slaan

En een orkaan van woorden

Mij wil neerhalen

Laat een koud laagje sneeuw

Mij omarmen

Zodat verse tranen

Vastvriezen.

 

Als er iemand – please, iemand- is die dit gedicht aandachtig heeft gelezen, kan die dan zeggen wat hij/zij ervan vindt?

Ik zou dit gedicht willen voordragen tijdens mijn les voordracht in het conservatorium, maar ik weet niet of het op iets trekt. Ik ben namelijk weer de eeuwige twijfelaar aan het uithangen.

Over sarahverhoeven93

Ik ben 22 jaar. Mijn leven is enkele jaren geleden langzaam ingestort toen ik hoorde dat mijn papa opnieuw kanker had. Hij is op 15 oktober 2011 gestorven. Ik probeer stap per stap terug gelukkig te worden en te genieten. Door het maken van deze blog, wil ik hier echt in slagen!

»

    • Ja, inderdaad “het trekt op iets of op niets” is een uitdrukking die we vaak gebruiken. Of ik dan toch πŸ™‚ Ik weet wel niet of het in de woordenboek staat πŸ˜‰
      Bedankt Paula, dit had ik nodig. Ik ben bijna helemaal zeker dat ik het zal voordragen.

  1. Lieve Sarah,

    ik ben hier nu al een paar dagen aan het mee lezen en het ontroert me hoe een jong iemand haar emoties zo mooi verwoordt.
    Onze zoon is in 2008 verongelukt en het lukt me bijna nooit om de gevoelens van verdriet en gemis te omschrijven. Het leven “metzonder” ons kind is bijzonder moeilijk. Daarom zoek ik troost en herkenning in de woorden van iemand anders.
    En wees maar zeker, jouw gedicht trekt wΓ©l op iets πŸ™‚
    liefs uit St-Niklaas

    • Heel hard bedankt voor je bericht! Het ontroert mij dat je zo over mijn gedichten en over mijn schrijven ‘praat’. Ik ben heel erg blij dat ik er iemand mee kan helpen of toch ervoor kan zorgen dat je je eigen gevoelens er een beetje in kan herkennen.
      Zo is verdriet toch niet helemaal nutteloos!

      Ik wil je nog heel veel moed en hoop wensen om verder te leven met jullie grote verlies.
      Groetjes

Geef een reactie

