14 ongewassen varkentjes

Standaard

Ja, ik ben te laat met dit bericht. Maar wat maakt dat eigenlijk uit. Ik doe dit voor mijzelf. Dus wat maakt het uit dat ik een keertje te laat ben. Het is vakantie voor iets.

14 ongewassen varkentjes.

 

Ik zal vertellen over hoe graag mijn papa in de tuin werkte.

Hij werkte heel graag in de tuin. Zo graag dat hij elke zaterdag daaraan opofferde. Het valt eigenlijk niet echt opofferen te noemen want hij deed niets liever. Vooral in de lente of zomer. Een beetje ploegen, een beetje onkruid uittrekken, een beetje harken, een beetje zaaien, een beetje bloemetjes water geven, een beetje hagen snoeien, een beetje tomaatjes oogsten, een beetje rusten op een stoeltje in het zonnetje.

Hij deed dat allemaal heel erg graag. Ik was ook altijd graag in de tuin. Om hier en daar een beetje te helpen. Of gewoon om te kijken wat hij allemaal deed. Zonder dat ik het besefte, leerde ik veel bij.

Nu kom ik niet graag meer in onze tuin. Papa zijn tuin. Want dat is het en dat zal het altijd blijven. Papa zijn tuin.

Als ik naar de tuin kijk, zie ik hem daar zo staan, met zijn hark en zijn kruiwagen en met zijn botten en zijn lelijke trui aan. Maar hij staat er natuurlijk niet echt en hij zal er ook nooit meer staan.

 

 

Geef een reactie

