18 ongewassen varkentjes

Standaard

Vandaag wordt je volwassen. Groot feest.

Bij een feestje hoort lekker eten. Maar ik associeer feestjes vooral met chips! En chips associeer ik vaak en snel met mijn papa.

Mijn papa was een echte chipsfretter. In een paar minuten tijd kon hij een halve zak leegeten. Vooral de manier waarop hij chips at, was grappig. Hoewel, soms was het meer vies als grappig. Hij grabbelde in de zak, de helft van de chips viel uit zijn hand, dan propte hij zijn hand vol chips in zijn mond, waarbij opnieuw een groot deel naast zijn mond en op zijn T-shirt belande.

Eigenlijk at mijn papa altijd snel, maar chips toch het snelst van alles.

Vandaag eet ik ook chips. Want elk weekend eten we chips. Dat was een regel die mijn mama (of wie weet mijn papa) vroeger heeft ingevoerd. Ik luister nog steeds naar die regel, gewoon omdat ik het leuk vind om een week lang uit te kijken naar de chips!

Ik ben even zot van chips als mijn papa was. En ik ben even zot van chips als van mijn papa.

zijn lievelings chips

zijn lievelings chips

 

»

  1. Aah.. mooi geschreven!
    Die regel hadden wij vroeger ook; gek eigenlijk hoe erg je ernaar uit kon kijken hihi!

Geef een reactie

