20 ongewassen varkentjes

Standaard

Nu ben je even oud als mij. Gezellig.

Ik ben bang van spinnen. En van muggen. En van bijen. En van wespen. (eigenlijk ken ik het verschil tussen bijen en wespen niet eens) En van mieren. En van wormen. En van slakken. Kortom, van elk insect.

spin

Gelukkig was mijn dappere papa er om mij steeds te beschermen tegen die vieze onderkruipsels! Wanneer ik ergens een spin ontdekte, riep ik luidkeels ‘papaaaaa ge moet snel komen!!’ en dan kwam hij eraan – met zijn zware sloffen – en klopte hij op het beest en – oef – ik was gered.

Of als er een mug was, moest ik ook maar roepen en dan gingen we samen op muggenjacht. In de zomer kwam mijn papa ook elke avond muggencontrole houden in mijn kamer. Ik lag dan al in mijn bedje en hij liep rond, met zijn sloef in zijn hand, en controleerde heel mijn kamer op muggen. Als ik nog maar dacht dat er een mug in mijn kamer zat, begon ik al te wenen. Zo’n schrik had (heb eigenlijk) ik van die beestjes.

mugMijn papa had totaal geen schrik van insecten. Gelukkig maar. Anders had ik zelf altijd die spinnen en alle andere diertjes moeten verwijderen. Want mijn mama vond altijd dat ik dat zelf moest doen.

Wanneer ik nu een of ander eng beest tegenkom, moet ik het zelf dood meppen. Dat op zich vind ik al verschrikkelijk eng en vies. Maar het feit dat ik mijn papa niet meer kan roepen, doet mij ook telkens opnieuw pijn en verdriet.

Geef een reactie

