Juf Sarah’s pennenzak

Standaard

Mijn vakantie is al eventjes (8 dagen 🙂  ) bezig. Ik moet mijn punten nog krijgen, maar ondertussen heb ik toch al vakantie. Zalig.

Lang geleden dat ik niets meer heb moeten doen voor school. Alhoewel. Ik heb toch nog een paar belangrijke beslissingen moeten nemen vandaag. We moesten nu al opgeven in welke scholen we stage willen doen volgend jaar. Ook al weten we nog niets eens of we geslaagd zijn voor de stage van dit jaar. Maar ik begrijp wel dat ze dat allemaal op voorhand moeten regelen. Het was toch een moeilijke keuze.

Begin volgend schooljaar moeten we eerst een stage doen van een week in het 1e leerjaar. Dat is in een school ergens in een zelf gekozen regio. Daarna hebben we een keuzestage van twee weekjes. We konden kiezen tussen zorgklas, buitengewoon onderwijs of een methodeschool. Na heel lang nadenken, heb ik uiteindelijk voor buitengewoon onderwijs gekozen. Ik heb een school gekozen waar leerlingen van type 1 en 2 kunnen zitten. Ik weet nog helemaal niet wat ik mij moet voorstellen bij deze stage. Maar ik ben nu al heel benieuwd en ik vraag mij vooral af of het iets voor mij zal zijn! Daarna hebben we een projectstage en een eindstage van 5 weken. Deze twee stages zullen we mogen doen in een zelfgekozen school. Hopelijk toch. We moesten een top 3 opgeven en daaruit kiezen ze dan hopelijk een schooltje. Ik kan al bijna niet wachten om te horen in welke school en welke klas ik mag staan. Helaas zal ik nog tot midden september moeten wachten…

 

Maar nu terug over de vakantie! Ik heb vakantie! Geweldig! Ik moet er wel nog eventjes aan wennen. Dat duurt een paar weekjes en dan kan ik pas echt volop genieten van het niets doen. Nu moet ik steeds nog iets om handen hebben. En omdat ik nu eenmaal school-verslaafd ben, ben ik al volop bezig met volgend schooljaar. Ik heb net een nieuwe agenda gekocht. Ik zocht ook al eventjes een nieuwe pennenzak aangezien de ritssluiting van mijn (oude) pennenzak stuk is gegaan. Maar in de winkels vond ik nergens een pennenzak die aan mijn eisen voldeed. Toen ik gisteren wakker werd, zat het idee om zelf een pennenzak te maken in mijn hoofd.

We gingen naar de Ikea, daar zagen we een mooi stofje. Zwart-wit met enkele bloemen erop. Dat voldeed aan mijn eisen en dat hebben we dan ook gekocht. Maar natuurlijk moesten we eerst een testen of dat wel zou lukken, zo zelf een pennenzak maken. Ik vond een website waarop alles goed stond uitgelegd. Mijn mama zocht een test-stofje en we gingen aan de slag. Mijn mama gaf instructies, ik voerde ze uit. Zo gezegd zo gedaan. Pennenzak klaar! En hij was zo mooi dat ik de test-pennenzak nu als echte pennenzak beschouw. Dus dat leuke stofje van de Ikea hadden we eigenlijk niet moeten kopen! Maar op die 60 cent komt het nu ook niet aan 🙂

pennenzak

Vooral dat ‘zinnetje’ onderaan maakt hem helemaal af! Ik ben er super blij mee. En ik ben nu al helemaal klaar voor een nieuw schooljaar. Nu alleen nog ongeveer 3 maand wachten om hem te showen in real life. (Want natuurlijk deelde ik mijn creatie al op Facebook!)

 

 

 

Eén reactie »

Geef een reactie

