27 ongewassen varkentjes

Standaard

Ik weet niet goed of mijn papa zot was van trouwfeesten. Ik denk dat hij het maar ‘matig’ vond om zo’n heel circus te beleven. Maar mijn nicht was het eerste kleinkind van mijn oma dat ging trouwen. Dat was een beetje voordat mijn papa is gestorven. Hij wou zo graag naar dat feest gaan, we hadden hem ook gezegd dat hij mee mocht. Maar eigenlijk hadden we onderling al lang beslist dat dat nooit ging lukken. Praktisch was het al bijna onhaalbaar en fysisch zeker.

Dus helaas was hij er niet bij. Maar ik had verschillende filmpjes gemaakt en heel veel foto’s. Die toonden we hem dan de volgende dag. Natuurlijk hadden ze ook ‘Les lacs du Connemara’ gespeeld. En dan heb ik in het ziekenhuis dat liedje afgespeeld. Ik stond daar maar te zwaaien met een papieren zakdoekje. En mijn papa lachte een beetje. Dat vond hij wel een tof liedje, voor de sfeer. Ik kon dat liedje ook al een aantal jaar helemaal meezingen omdat we dat eens moesten leren voor de les Frans. Dus het gebeurde vaak dat ik dat thuis zat te zingen. Dat vond mijn papa altijd leuk. Eens lekker zot doen, dat deed hij ook graag.

Dus vandaar, Les lacs du Connemara. Haal je zakdoek al maar boven!

 

Geef een reactie

