28 ongewassen varkentjes

Standaard

Vliegtuigen, mijn papa had er iets mee. Niet dat hij erdoor gefascineerd was ofzo, hij vloog gewoon heel erg vaak. Ik weet nog goed dat ik de eerste keren dat hij naar Polen vloog steeds heel erg bang was. Ik dacht elke keer dat zijn vliegtuig ging neerstorten en ik kon niet slapen voordat ik wist dat hij veilig geland was. vliegen

Mijn mama zei gisteren (toen we terug kwamen van onze -zalige- vakantie in Athene) dat we de eerste keren dat hij vertrok, keken vanuit het venster in Zaventem hoe zijn vliegtuig opsteeg. Dat vond ik blijkbaar leuk om te zien. Waarschijnlijk omdat ik dan ook een beetje geruster was.

vliegen

Ik vond het nu ook wel leuk om de vliegtuigen zien op te stijgen en te landen. Daarom heb ik er ook een paar filmpjes van gemaakt. Helaas lukt het mij niet om het hier in te voegen. Maar zoveel maakt dat nu ook weer niet uit. Iedereen weet wel hoe een opstijgend vliegtuig eruit ziet.

Toen we gisteren dus zelf in een vliegtuig zaten, moest ik denken hoe het zou zijn geweest als mijn papa erbij had gezeten. Er was namelijk veel turbulentie en ik ben altijd snel bang in een vliegtuig. Ik beeldde mij in wat mijn papa allemaal zou gezegd hebben als hij naast mij zat.

“Ge moet geen schrik hebben meisje, da’s maar heel effjes dat dat zo schoddert. Da gaat direct stoppen. Da’s omdat we door de wolken moeten hé. Dees is nog niet zo erg hoor, ik heb al veel meer turbulentie gehad, dan viel ik bijna uit mijne stoel. Voila, tis al aant minderen se. Ge moet niet zo snel bang zijn, ik zit naast u hé.”

vliegen

 

»

  1. Leek me een lieve papa, te oordelen naar wat hij tegen jou zou gezegd hebben in het vliegtuig.
    Hoe was het in Athene?

    • Je hebt helemaal gelijk, mijn papa was enorm lief. En wat mij betreft de liefste papa van de hele wereld. Maar dat zeggen er zoveel 😉
      Athene was heel erg leuk! Ik heb me goed kunnen ontspannen en ik heb er van genoten. 🙂

  2. Ne mens, ge kunt getroost worden door de woorden van diegenen die er niet meer zijn.
    Onze zoon zijn motto was; “Komt ammel goe!” Hij maakte zich nooit nodeloos bezorgd of maakte zich niet druk om futiliteiten. ’t Is of hij wist dat zijn leven tekort ging zijn om zich veel zorgen te maken…
    We hebben het geluk dat we zoveel mooie herinneringen hebben.
    Liefs,

Geef een reactie

