29 ongewassen varkentjes

Standaard

Ik vertelde al eerder dat mijn papa niet veel haar had. En de weinige haren die hij had, waren volgens hem blond. Zijn haar was hem dan ook heel erg dierbaar.

Mijn mama had een jaar of 6 geleden al enkele eerste grijze haren. Ik mocht die dan één voor één uittrekken van haar, ik vond dat wel tof om te doen 🙂 Maar mijn papa werd elke keer boos als ik dat deed. “Dat doet ge toch niet, zoveel haar uittrekken.” Ik en mijn mama vonden het altijd heel erg grappig hoe hij daarop reageerde.

Ik denk dat ik ongeveer om de 2 maanden de grijze haren weer moest uittrekken en elke keer was het weer hetzelfde liedje. In het begin deed hij altijd lacherig boos, maar heel soms werd hij dan een beetje echt boos. Dan pakte hij mijn hand vast om mij tegen te houden, maar dat lukte nooit echt.

Soms zou ik zo graag willen dat mijn papa en ik nog eens goed ruzie kunnen maken. Al is het maar om mijn mama haar grijze haartjes.

Geef een reactie

