Happy birthday papsie

Standaard

“Hebt ge vandaag al aan iets speciaals gedacht?”

Dat vroeg mijn mama rond een uur of 11. En ik antwoordde “ja, natuurlijk.”

Daarmee was het gespreksonderwerp afgerond. Hoewel, het is nog één keertje ter sprake gekomen. Toen we een stukje appelstrudel aan het eten waren, zei mijn mama: “Dan eten we een stukje voor papa he.”

En dat was het dan. Boeiend gesprek.

Ik denk niet dat er verder nog iets zal over worden gezegd vandaag. Ik zal er waarschijnlijk ook niet meer met andere mensen over praten. Want, ja, ik ben nu eenmaal een gesloten boek op dat vlak.

 

Dus, dan zal ik er maar nog wat over schrijven. Dat kan ik namelijk wel.

Ik voel eigenlijk niets speciaals vandaag, zoals ik eigenlijk op voorhand had verwacht. Ik mis mijn papa, zoals alle andere dagen. Ik denk vandaag nog extra hard aan hem, dat wel. Ik vind het ook ongelooflijk jammer dat we zijn verjaardag niet meer allemaal samen kunnen vieren. Ik vind het heel pijnlijk dat ik hem geen 3 kussen meer kan geven. Dat ik hem geen kado’tje meer kan kopen. Dat ik hem geen gelukkige verjaardag kan wensen op facebook, ondanks dat die nog steeds blijft melden dat Koen Verhoeven vandaag verjaart. Dat ik hem niet kan plagen dat hij oud wordt. Zoveel dingen die ik moet missen. Zoveel mooie momenten die we nog samen hadden kunnen beleven. Zoveel momenten die ik mij vanaf nu altijd zal moeten inbeelden. Gelukkig maar dat ik zoveel fantasie heb.

Hmm, misschien had ik dit bericht beter niet geschreven. Want nu komt de pijn veel harder naar boven drijven. Maarja, misschien maar beter zo. Anders zou ik het toch weer opkroppen.

Ahja, van een wensballon zal niet veel in huis komen. Ik ga deze avond met een vriendin naar een openluchtfilm kijken. Dus wanneer ik terug thuis ben, zal mijn mama al slapen. En ik wou die ballon enkel in de lucht laten met mijn mama erbij. En trouwens, ik had het toch nooit aangedurfd. En, nog eens trouwens, ik ben eigenlijk blij dat ik weg ga deze avond. Dan moet ik er niet te veel meer aan denken. Mooi uitvlucht hé.

 

 

wensballon

PS: gelukkige verjaardag papa xxx

 

»

Geef een reactie

