36 ongewassen varkentjes

Standaard

Mijn papa hield ongelooflijk veel van skiën. Ik niet. Ik haat skiën eigenlijk zelfs. Maar hij dus niet.

Hij hield ervan om – eerlijk is eerlijk – aan een niet zo heel hoge snelheid de berg af te glijden. En super goed was hij er eigenlijk ook niet in. Maar hij deed het graag en dat was leuk om te zien. Hij genoot ervan. Van het uitzicht, van de koude wind langs zijn gezicht, van de snelheid. Vooral het uitzicht vond hij altijd het beste deel van het skiën. En de routes bepalen vond hij ook tof.

Ik zie hem nog zo remmen wanneer hij beneden aan de berg toekwam. Daar stonden ik en mijn mama vaak te wachten, op de slee. Dan kwam hij, aan zijn tamelijk lage snelheid, de berg af gegleden, en remde hij en stopte hij door een grote bocht te maken. En terwijl probeerde hij zoveel mogelijk opspattende sneeuw op ons te laten vliegen. Dan was hij content.

Volgens mij vond hij skivakanties de leukste vakanties die er waren. Ik vond dat de stomste. Ik zat bijna de hele dag met mijn mama in het zwembad. En dan ging mijn papa skiën met Jeroen en Pieter. Hoewel, Pieter ging ook niet altijd mee. Jeroen wel.

Maar de laatste jaren was ik nog de enige die meeging op vakantie. En dan moest ik wel mee skiën. En dat vond ik niet leuk. Maarja, een papa’s kindje doet dat wel voor haar papa hé.

02

Een foto van wanneer we aan het skiën waren, vond ik niet direct. Schaatsen is bijna hetzelfde hé 😉

Eén reactie »

  1. Het grappige is de dingen die we als kind niet leuk vonden (of misschien zelfs echt gehaat hebben), daar blikken we nu, met enige nostalgie, op terug en denken vaak “eigenlijk viel het wel mee, was het best gezellig/leuk”.
    Fijne post! 😉

Geef een reactie

