Sevilla & wat wijsheid minder

Standaard

Helaas, helaas, helaas. De vakantie zit er weer op. Ik ben ondertussen al 2 daagjes terug thuis van een super leuke vakantie. Samen met mijn mama ben ik naar Sevilla geweest. Prachtige stad, echt waar. Er is zoveel te zien! De meeste mensen gaan blijkbaar maar voor 2 of 3 dagen naar daar, maar ik en mijn mama bezoeken een stad graag op ons gemakje, dus wij zijn voor een week gegaan. En die week hadden we eigenlijk helemaal nodig. (tenzij we die 2,5dagen winkelen hadden laten vallen. maar dan zou de reis toch niet compleet geweest zijn)

Kortom, we hebben ervan genoten. Ik, samen met mijn mama. Dat was onze eerste zomervakantie die we met ons tweetjes deden. We waren al wel een keertje voor een paar dagen naar Londen geweest en ook naar Amsterdam. Maar voor een week naar een zuiderse en warme, bestemming, dat nog niet.

DSC08056

DSC07960

DSC07989

DSC08052

DSC08115

DSC08180

DSC08186

DSC08275

DSC08303 DSC08327

 

DSC08394

Het blijft toch raar om zonder mijn papa op vakantie te gaan. Zijn flauwe grapjes, zijn geknuffel, zijn gelach,… Op vakantie is iedereen toch een beetje anders als in het dagelijkse leven. En dat was bij mijn papa ook het geval. Hij was rustiger op vakantie. Vrolijker. Maar natuurlijk kon hij zijn gsm of zijn black berrie nooit achterlaten. Hij controleerde altijd regelmatig zijn mails en hij werd vaak gebeld. Maar toch. Het was vakantie. En dat was zalig.

Nu was het ook een zalige vakantie, maar anders. Want het zal nooit meer hetzelfde zijn. Vakantie zonder papa. Het is iets raars.

 

Nog iets raars. Ik heb gisteren mijn wijsheidstanden laten trekken. Gelukkig had ik er enkel 2 bovenaan. Dat maakte mijn nachtmerrie al iets minder erg. Hoewel, ik vond het nog steeds een nachtmerrie.

Ik werd enkel plaatselijk verdoofd. 6 pijnlijke prikjes in mijn mond. En ik die dacht dat de verdoving altijd het ergste is… Nu weet ik wel beter. Ik werd achterover gekanteld in die slechte tandartsstoel. Mijn ogen afgedekt, een doek over heel mijn hoofd en buik. Enkel mijn neus – en natuurlijk mijn mond – waren nog vrij. Dat alleen al vond ik super beangstigend. En daarna begon het pas echt.

Het leek alsof de dokter met heel zijn hand in mijn mond zat. Gekraak en geduw en getrek. Heel eng en ook wel vrij pijnlijk ondanks de verdoving. Gelukkig duurde dat gedoe maar een kwartier, hoewel het een dag leek te duren.

En nu zitten mijn 2 tandjes (eerder tanden want ik vind ze toch vrij groot) in een potje. Gezellig.

Ook een gezellig einde van mijn vakantie. Twee dikke kaken en niet normaal meer kunnen eten. Heel gezellig.

 

»

  1. Knappe foto’s van de reis! 😀

    Ik heb toen ik 13 was 8 tanden in één keer moeten laten trekken, wijsheidstanden + enkel hardnekkige melktanden, gelukkig onder volledige verdoving en met twee dikke kaken voor een week lang tot gevolg. Nog erger, voor de verdoving mocht ik niet eten, na de operatie kon ik niet meer eten. Honger dat ik had! 🙂

Geef een reactie

