37 ongewassen varkentjes

Standaard

Ik ben niet zo heel veel ergens op uit getrokken samen met mijn papa. Mijn mama was er bijna altijd en overal bij. Of mijn broers. Maar heel soms gingen we wel eens met ons tweetjes ergens naartoe.

Eén van de laatste dingen die we echt samen, met ons getweeën, hebben gedaan, is naar de cinema geweest. Wij zijn hier thuis helemaal geen cinemagangers. Maximum 2 keer per jaar gaan we naar de cinema. En dat is dan meestal met gratis tickets die we ergens gewonnen hebben. Dat was dus toen ook het geval.

Ik was/ben fan van alle Shrek films. Toen we weer een keertje gratis tickets hadden, was er net een nieuwe Shrek film uit. In 3D! Dat wou ik dus heel graag zien en mijn papa was ook wel een tamelijke fan van Shrek. Dus, dat kwam goed uit.

shrek_forever

Dat was op dinsdag 17 augustus 2010, ’s avonds. Ik heb het ticketje goed bewaard, ik heb het zelfs altijd bij in mijn portefeuille. Toen, in augustus 2010, had mijn papa dus al een tijdje opnieuw kanker. Maar ik kan mij niet meer herinneren dat ik toen ook maar heel eventjes heb gedacht dat het één van de laatste uitstapje was dat we samen gingen maken. We hebben nadien ook nog wel eens iets samen gedaan, maar dat was dan misschien gewoon eventjes naar de winkel gaan. En dat vind ik toch niet hetzelfde. Naar de cinema gaan was voor ons een groot feest. Altijd spannend.

De film was super grappig, dat weet ik nog. Maar die 3D effecten vonden we allebei vrij teleurstellend. Hoewel we het wel tof vonden om daar met ons brilletje te zitten. Maar ik kreeg wel last van mijn lenzen na een tijdje en mijn papa vond het ook niet handig zo twee brillen over elkaar dragen. En toch, we amuseerden ons. We genoten. Vader en dochter samen naar Shrek.

Mijn mama kwam ons ophalen, samen met Jeroen erbij. Zij waren ondertussen een bezoekje gaan brengen aan mijn oma die niet zo ver van de cinema woont. Dat was ook wel grappig, zo worden opgehaald. Ik herinner mij nog goed hoe we daar stonden te wachten, in de kou, hoewel het bijna zomer was.

Samen op uitstap met mijn papa. Naar Shrek. Ik hoop dat ik de hele gebeurtenis voor altijd en langer onthoud. Zo mooi.

»

Geef een reactie

