38 ongewassen varkentjes

Standaard

Voor hetere vuren staan. Ik kan zeggen dat mijn papa dat heeft gedaan. En daarom ben ik ook fier op hem.

Gisterenavond keek ik naar ‘Het lichaam van Coppens’ en daar zag ik Matthias en Staf over hete kolen lopen. Ik moest onmiddellijk aan mijn papa denken. Hij heeft dat ook eens gedaan, in Polen.

Grappig eigenlijk, bijna meer als de helft dat ik van mijn papa herinner, speelt zich af in Polen of heeft op één of andere manier iets te maken met Polen.

Maar, terug naar de essentie.

vuurloop

Mijn papa heeft over brandende kolen gelopen. Volgens mij hebben we er ergens een foto van, maar die vind ik niet meteen. Ik weet nog dat hij vertelde dat het eigenlijk helemaal geen pijn deed, maar dat hij wel zenuwachtig was op voorhand. Volgens mij maakte het deel uit van één of andere teambuilding.

Eigenlijk had ik een hele dappere papa. Hij durfde veel. Of toch in mijn ogen, want in mijn ogen was mijn papa een superheld. Een superpapa. En dat zal hij altijd blijven, in mijn ogen en in mijn hart.

»

  1. Papa’s zijn toch allemaal superhelden eigenlijk? Echt papa’s toch, die van mij is meer een pantoffelheld. Misschien zelfs nog niet. Maar echte papa’s zijn superhelden, maar dan zonder capes of eigen films.

Geef een reactie

