39 ongewassen varkentjes

Standaard

Deze herinnering komt misschien een beetje te vroeg voor de tijd van het jaar. Maar ik moest er plots aan denken.

 

Vroeger ging ik naar de dansles, jazzdans. Ik kon er niets van, maar ik vond het wel leuk. De papa van het vriendinnetje waarmee ik samen danste, deed ons elke week weg. Mijn papa kwam ons terug ophalen. In de winter genoot ik daar ongelooflijk hard van. Gezellig en lekker warm in de auto zitten, terwijl het buiten koud en eenzaam is.

Maar vooral de periode rond kerstmis vond ik geweldig. Dan waren alle huizen in onze wijk prachtig versierd met alle kleuren lichtjes, mooie kerstbomen en kerstmannen voor de ramen. Mijn papa zette eerst dat vriendinnetje af en daarna deed hij nog een extra toertje met mij door de wijk. Hij reed traag voorbij alle huizen zodat we de lichtjes goed konden bewonderen. Soms reed hij zelf een heel stuk terug omdat we daar een mooi versierd huis hadden gezien dat we nog eens wat beter moesten bekijken.

kerstmis

Ik denk dat ik toen een jaar of 8 was, maar ik herinner het mij nog heel goed. Ik genoot echt van die avonden, al duurden die ritjes maar een 10-tal minuutjes, als ik er nu aan terugdenk, leken het uren. Het was zo gezellig en zo mooi allemaal. We maakten volgens mij zelfs een top 3 van de mooist versierde huizen.

Wij tweetjes, samen in de auto, kijkend naar de verlichte huizen. Meer was er niet nodig.

 

»

Geef een reactie

