40 ongewassen varkentjes

Standaard

Ik heb al eerder verteld dat mijn papa een goede klusser was. Alhoewel, soms ook weer niet.

Hij kon van alles en nog wat opknappen in ons huis. En hij had er plezier in. Maar op sommige vlakken was hij een beetje een klungel.

Hij was vaak lomp en stootte met zijn hoofd tegen een openstaande kastdeur. Met als gevolg een snee in zijn hoofd, zijn 3 Lambik-haartjes boden namelijk weinig bescherming. Hij maakte ook snel iets stuk aan zijn werkgerief. De ene keer was de boor stuk gedraaid, de andere keer een nagel krom geklopt, … Of hij sneed in zijn eigen vingers. Na een dagje werken lagen zijn handen meestal helemaal open. Of nee, helemaal is een groot woord.

Wat ik altijd het grappigste vond wanneer hij aan het werk was, was het feit dat hij altijd zijn potloodje achter zijn oor had steken.

022

Wanneer hij dingen moest opmeten of iets anders moest opschrijven, dan had hij natuurlijk een potlood nodig. Maar hij vergat altijd waar hij zijn potlood had achter gelaten. Daarom kwam hij op een dag op een schitterend idee! “Ik steek vanaf nu mijn potlood gewoon altijd achter mijn oor, dan verlies ik het niet. En dan weet ik altijd waar het is.”

Zo gezegd zo gedaan, wanneer mijn papa aan het klussen was, stak zijn potlood altijd achter zijn oor. En het bleef verdomd goed zitten.

 

Eén reactie »

Geef een reactie

