41 ongewassen varkentjes

Standaard

Wanneer we op vakantie gingen, dan moest mijn mama overal het woord voeren. Frans, Engels, Duits, mijn papa kon het allemaal. Zelfs beter als mijn mama. En toch moest zij altijd het woord voeren.

Mijn papa was te verlegen om iets te vragen. Als we toekwamen in een hotel, dan moest mijn mama vertellen op welke naam de reservatie stond. Ze moest naar de receptie gaan om te reclameren over een tv die niet werkte, bijvoorbeeld. Bij het binnen komen in een restaurant moest zij zeggen voor hoeveel personen we een tafel wouden. Wanneer we een uitstap maakten en we informatie over de tijdstippen of de plaats moesten hebben, dan moest mijn mama dat allemaal vragen.

Papa deed nooit iets. Hij stond erbij en keek ernaar. Terwijl hij dacht: nee, vraag dat toch zo. Of: nee, zeg dat er ook nog bij.

Hij was gewoon te verlegen om zelf iets te zeggen. Maar hij kon het eigenlijk beter als mijn mama. Zelfs in Polen moest mijn mama vaak iets regelen, terwijl hij perfect Pools sprak.

Eigenlijk waren die situaties altijd heel erg grappig. We moesten elke keer lachen als hij zei dat mama maar weer eens het woord moest voeren.

Daarin lijk ik ook erg op mijn papa. Ik vind het ook vaak eng om zelf iets te vragen, toch als mijn mama erbij is. Dan zeg ik altijd heel snel: zegt gij het maar mama. Als ik alleen ben of met vriendinnen, dan durf ik wel snel het woord te nemen.

Om mijn verhaal samen te vatten: mijn papa was altijd een beetje verlegen in nieuwe situaties. Best wel schattig.

»

  1. Haha, best wel grappig eigenlijk! 😀
    Ik ben ook best verlegen, maar voer toch het liefst van al het woord, zeker als het om dingen voor mezelf gaat. Telkens wanneer mijn mama mee is begint ze ongevraagd het woord van mij over te nemen en daar erger ik mij best aan 😀

Geef een reactie

