Bijna…

Standaard

Nog 2 nachtjes slapen en het is zover. 2 jaar zonder papa. 2 nachtjes slapen waar ik niet naar uitkijk. 2 nachtjes slapen waar ik bang voor ben. Maar het meest bang ben ik nog voor de 15e zelf. Een ongemakkelijke dag. Een triestige, eenzame, moeilijke, rare dag. Weer een extra dag zonder papa.

Als ik aan dinsdag denk, word ik al zenuwachtig. Het verdriet op zich is al meer als genoeg. Maar op school komt er ook nog heel wat extra’s bij. We moeten een belangrijke presentatie houden. Een presentatie op de dag dat mijn allerliefste papa 2 jaar lang dood is. Dat vind ik nog extra eng en extra moeilijk. Ik ben bang dat ik mijn hoofd er niet ga kunnen bijhouden. En op zich weet ik dat ik mij daar niet mee moet bezig houden. Op zo’n dag mag ik het moeilijk hebben, dat weet ik. Maar zo zit ik niet in elkaar. Ik wil doen alsof er niets aan de hand is. En tegelijkertijd wil ik in een hoekje kruipen, wenen, roepen en tieren dat ik mijn papa mis en dat ik geen zin heb in een presentatie.

Ik wou gewoon dat ik de tijd eventjes kon doorspoelen en dat ik de 15e kon overslagen. Of nee, nog liever zou ik de tijd terugspoelen. Terug naar een jaar of 4 geleden. Dan was alles anders. Mooier. Gelukkiger.

Spijtig genoeg weet ik dat dat niet mogelijk is. Ik moet er gewoon door. Met een lach en een traan. Of met een heel klein lachje en enorm veel tranen. Het maakt al niet uit.

»

  1. Heel veel sterkte komende dinsdag! (En succes ook met jouw presentatie, uiteraard). Het moet een ongelooflijk moeilijke dag voor je zijn, maar ik weet ondertussen dat jij een enorm sterk iemand bent!

    • Bedankt Troy! Mijn presentatie is heel goed meegevallen. De rest van mijn schooldag was vrij saai en daardoor vond ik het erg moeilijk om mijn gedachten niet te laten afdwalen naar mijn papa. Maar ik ben de dag doorgekomen!

    • Bedankt Hans!
      Mijn papa is gecremeerd, dus een bezoekje aan zijn graf zit er niet in.
      Ik neem mijn papa wel elke dag over mee naartoe, ik heb een ring waarin een heel klein beetje van zijn assen inzitten.

  2. Lieve Sarah,

    probeer morgen toch iets leuks te beleven zodat het geen dag wordt waar je alleen nare herinneringen aan overhoudt. Proberen wij ook op elke “jaardag” van onze zoon. Dit jaar zijn we met onze dochter en haar vriend naar de lokerse feesten geweest. Dit gaf deze dag toch een gouden randje.

    Liefs en succes voor morgen. Dikke knuffel

    • Hilde, bedankt voor de steun!
      Wij hebben helaas niets leuks kunnen doen. Ik was pas om kwart na 6 thuis, heb snel gegeten, gedoucht en een uurtje tv gekeken. Daarna was ik kapot want er was de dag ervoor iets in mijn nek geschoten en daar heb ik nog steeds veel last van.

      Ik heb dus niet echt ‘plezier’ beleefd aan de dag. Maar het kan altijd nog erger, dus ik zal niet verder klagen 🙂

      Lieve groetjes

Geef een reactie

