Stage, stage, stage en nog dan ook nog eens oorlog

Standaard

Fjoew. Mijn stage zit er alweer op. Niet dat het niet leuk was hoor. Integendeel! Ik vond het een geweldig leuke stage.

Ik zie mijzelf wel lesgeven in het buitengewoon onderwijs. Het was dan ook een buiten gewone leuke school met heel leuke en lieve juffen en meesters. Het gaat er daar allemaal veel rustiger en gemoedelijker aan toe dan op een ‘gewone’ school. Maar op zich zijn 2 weekjes natuurlijk te kort om te beslissen of dit echt is wat ik later wil doen.

Ik zie mijzelf trouwens nog niet echt iets doen volgend jaar. Want, HELP, binnen minder dan een half jaar ben ik afgestudeerd! Normaal gezien toch 🙂 Ik heb echt nog geen flauw idee wat ik wil doen. Lesgeven? Verder studeren? Wat dan? Relaxen? Reizen? Mijzelf vervelen? GEEN IDEE! Maar ach, ik heb nog tijd! Ik laat alles gewoon op mij afkomen en maak mij nog niet (teveel) druk over volgend schooljaar.

Daar heb ik trouwens ook niet echt de tijd voor. Mijn hogeschool steekt daar telkens een stokje voor. Rust? Nee hoor! Dat woord kennen ze bij ons niet. Vrijdag was de laatste dag van mijn stage in mijn buitengewone school. En vandaag stond ik alweer in een nieuwe school voor de volgende stage!

Een nieuwe school met nieuwe kinderen, nieuwe juffen (voorlopig geen meesters gezien) en nieuwe gewoontes. Maar het komt wel goed! De school waar ik nu sta is trouwens de school waar ik ook mijn eindstage doe. Dus hier zal ik in totaal 8 weken doorbrengen. Dat is al wat anders als 2 weekjes! Ik ben benieuwd!

En waar ik nog meer benieuwd naar ben is naar mijn project. Mijn juffen (ja, het zijn er 2 aangezien ze een duobaan doen) hebben zelf een thema gekozen. En het is geworden…. tatatadaa: WOI ! Joepie.

 

PS: ik haat de oorlog. Ik interesseer er mij voor geen meter in. Achja, misschien komt er nog wel verandering in na mijn stage.

»

  1. Aaah, ook hier komt het besef dat het stilaan afgelopen is met het studentenleven (al heb ik nog wel een jaartje voor de boeg…). Wat een reality-check!

    Ik zelf vind zowel WOI als WOII geweldig interessante onderwerpen en ze hebben me eigenlijk altijd enorm geïnteresseerd! (Want zeggen dat je zoiets leuk vind is misschien wel vreemd…)
    Veel succes in ieder geval!

    • Toch wel spannend he, de aanloop naar het ‘echte’ leven!

      Achja, iedereen heeft zo zijn interesses 😉 Het zal uiteindelijk wel allemaal meevallen! Ik had gewoon gehoopt op een losser en gezelliger thema zoals kunst ofzo 🙂

Geef een reactie

