Dutje doen?

Standaard

Soms ben ik zo verschrikkelijk moe. Vandaag is weer zo’n dag. Stage doen is zo vermoeiend! Stage slorpt zowat mijn hele leven op. Buiten stage is er niets meer. Van ’s morgens tot ’s avonds ben ik bezig voor school. Voorbereiden, verbeteren, voorbereiden, verbeteren, voorbereiden, verbeteren, … Druk druk druk.

Tijdens de week voel ik me nog niet zo moe. Elk weekend val ik precies in een zwart gat. Gisteren was het schoolfeest, toen was ik dus ook helemaal niet zo moe. En vandaag, nu ik niet voor de klas sta of niet op school ben, maar gewoon thuis, krijg ik mijn klop weer. Mijn hoofd voelt zwaar, ik heb het warm en koud, mijn ogen pikken, ik ben op. En ja, morgen zal ik weer fris en monter voor de klas moeten staan. En ja, ik denk dat dat wel weer zal lukken.

Maar hetgeen ik mij telkens afvraag is: hoe kan ik dit ooit een heel schooljaar volhouden? Laat staan 20 schooljaren?! En maakt lesgeven mij gelukkig? Soms denk ik van wel, soms denk ik van niet. Ik vraag mij af of ik het ooit zal weten. Ik vraag mij ook af wat ik volgend jaar (lees: binnen 4 maand) ga doen. En soms wil ik gewoon van de wereld verdwijnen zodat ik mij over niets meer zorgen hoef te maken.

Ach, een keertje heel hard klagen en zagen, kan geen kwaad zeker?

Over sarahverhoeven93

Ik ben 22 jaar. Mijn leven is enkele jaren geleden langzaam ingestort toen ik hoorde dat mijn papa opnieuw kanker had. Hij is op 15 oktober 2011 gestorven. Ik probeer stap per stap terug gelukkig te worden en te genieten. Door het maken van deze blog, wil ik hier echt in slagen!

Eén reactie »

  1. Alles lijkt soms zo overdonderend als het echte leven zo hard op de deur staat te kloppen hé! 😦 Maar als je je job graag doet is het al veel, dat sleurt er je op moeilijkere momenten dan wel door! Wat je ook gaat doen, ontzettend veel succes alleszins!

Geef een reactie

