Papa-dag

Standaard

Het is weer papa-dag. Deze keer een ‘officiële’.

De derde vaderdag zonder mijn papa. Zo gek, aangezien hij nog niet eens 3 jaar geleden gestorven is.

Natuurlijk mis ik hem. Elke dag mis ik hem. En ja, vandaag nog meer dan anders. Overal berichtjes zien verschijnen over leuke, lieve, geweldige superpapa’s doet pijn. En hoe hard je je er ook tegen verzet, je kan er niet omheen. Niet om de berichten en niet om de pijn.

Mijn papa was uiteraard niet zo geweldig als al die andere papa’s. Hij was nog veel bijzonderder. Liever, slimmer, leuker, grappiger, zotter, sterker maar vooral dapperder. Mijn papa noemde niet voor niets Koen, wat dapper wil zeggen. En hij was dan ook nog eens een leeuw. Veel meer woorden hoef ik daaraan niet meer vuil te maken.

 

Wensen dat mijn papa terug komt, heeft niet veel zin. Dus dan zal ik maar wensen dat ik net zo dapper wordt als hij.

 

papsieNu houd ik je vast,
op een plaatsje ergens diep in mijn hart.

»

Geef een reactie

