Koning papa

Standaard

Het is weer die periode van het jaar: de feestdagen. De derde keer zonder mijn liefste papa.

De laatste maanden ging het allemaal heel erg goed. Ik heb mijn papa natuurlijk gemist, elke dag. Maar niet op een verpletterende, zware, supertrieste manier. Ik miste hem gewoon, in de dagdagelijkse dingen. Zijn aanwezigheid bij wat moeilijkere momenten op school of thuis of tijdens mijn toneelrepetities. Of zijn aanwezigheid op leuke momenten zoals mijn toneelvoorstellingen.

Maar sinds enkele dagen gaat het weer wat moeilijker. Afgelopen vrijdag, na de drukke Kerstdagen, moest het er allemaal uit. Ik had het niet verwacht eigenlijk. Natuurlijk vond ik een nieuwe Kerst zonder mijn papa niet makkelijk. Maar het waren gezellige feestjes. En toch… Vrijdag stortte ik even in. Het trieste gevoel kroop weer in mijn lijf. Ik dacht, ik schrijf eventjes een brief aan mijn papa in mijn schriftje. Door mijn gedachten en gevoelens daar te zien staan, werden die gevoelens precies extra bevestigd. Ik werd extra verdrietig en extra onrustig.

De tranen kwamen en het duurde lang voor ze weer vertrokken. Snikkend en bevend viel ik in slaap. De volgende ochtend hadden mijn tranen duidelijk z’n sporen nagelaten. Ach, het moest er eens uit. Nu is er weer wat meer plaats voor andere emoties of gedachten.

 

Gelukkig was er een lieve vriendin die me tijdens mijn moeilijke nacht steunde via sms’jes. Het laatste berichtje dat ze mij stuurde bezorgde me kippenvel en een nieuwe uitbarsting van mijn tranendal.

“De man die met jou het leven mag delen, heeft immens veel geluk. En al zal hij een prins zijn, jouw papa blijft altijd jouw koning.” 

Prachtige woorden van mijn prachtige vriendin. Ik ga ze voor altijd onthouden en met mij meedragen.

 

 

»

Geef een reactie

