Zoektocht

Standaard

Ik ben bezig aan een zoektocht. Een zoektocht waar ik al 3 jaar en 3 maand aan bezig ben. Een zoektocht waarbij ik probeer te ontdekken hoe ik het best kan omgaan met de dood van mijn papa en hoe ik kan verder leven met hem in mijn gedachten.

Ik wandel al 3 jaar hand in hand met mijn blog op het pad der rouwende mensen. En die wandelingen doen mij telkens deugt. Telkens wanneer ik mijn gevoel kan neerschrijven, voel ik mij kalmer of soms juist wat verdrietiger, maar dat is dan een teken dat het er even uit moest.

Mijn blog staat mij bij in goede en slechte dagen, altijd volgt hij mijn gedachten en begrijpt hij mij. Hij aanvaardt mij zoals ik ben en ik moet geen blad voor de mond nemen. Ik schrijf alles op zonder na te denken en dat vindt hij oké. Wat ben ik daar blij mee!

De laatste tijd heb ik echter het gevoel dat ik en mijn blog stilaan een andere kant op wandelen. Ik ga verder met mijn leven en mijn blog valt stil. En toch wil ik nog even verder gaan.  Ik ben nog niet klaar om mijn eigen pad te bewandelen, ik heb nog nood aan een helpende hand.

Daarom ben ik aan het nadenken over een nieuw project. Misschien iets zoals mijn ’51 ongewassen varkentjes’. Dat was zo mooi, allemaal herinneringen aan mijn papa die ik nu extra goed kan koesteren omdat ik ze heb neergeschreven. Maar wat mijn nieuwe project(je) zal worden, weet ik nog niet. Mijn pad zal mij er wel vanzelf naartoe brengen.

Ik ben benieuwd! Jullie ook?

»

Geef een reactie

