Nooit verloren voorwerpen

Standaard

Mijn project staat op punt! Ik had eigenlijk al lang een vaag idee in mijn hoofd. Nu staat het ook op papier.

Wanneer ik mijn papa heel hard mis, houd ik mijn Bambi knuffel vast. Het is de knuffel die mijn papa in zijn laatste maanden steeds naast hem had liggen, als steun voor zijn verlamde arm. Maar volgens mij ook als emotionele steun. 🙂

Die knuffel zit dus vol herinneringen. Maar het is niet enkel die Bambi knuffel die vol herinneringen zit. Er zijn zoveel voorwerpen waaraan een herinnering vast hangt. Wanneer ik door ons huis wandel en rondkijk, zijn er heel veel dingen die me doen terugdenken aan mijn papa. Veel voorwerpen heb ik van hem gekregen of aan hem gegeven. Er zijn voorwerpen waar een een leuk of triestig verhaal aan vast hangt. Of voorwerpen die me doen denken aan de moeilijke periode van zijn ziekte of aan de periode erna. Zoveel voorwerpen die ik nooit wil verliezen.

Vandaar de titel voor mijn project: ‘Nooit verloren voorwerpen.’

Ik ga proberen (ik herhaal: proberen) om elke week een ‘nooit verloren voorwerp‘ te delen met jullie. Ik ga ook een doos maken waarin ik veel van die voorwerpen zal bewaren. Natuurlijk zijn er heel veel zaken die ik daar niet zal kunnen insteken, omdat ik ze nog gebruik of omdat ze niet alleen van mij zijn of weet ik veel. Maar degene die ik erin kan steken, zal ik erin steken. En als ik mijn papa dan even mis, kan ik die doos erbij nemen en er even in snuffelen. Zo verlies ik de herinneringen die vast hangen aan al die voorwerpen nooit. En zo blijft mijn papa dicht bij mij. Niet zo dicht als ik zou willen, maar toch weer een heel klein stukje dichter.

Hopelijk vinden jullie het fijn om mee te duiken in mijn schatkist aan ‘nooit verloren voorwerpen’!

»

Geef een reactie

