4 – Nooit verloren voorwerpen

Standaard

Camera 360

Een mooie, rode, hartjesbalpen. Waarom ik er een touwtje heb aangehangen weet ik eigenlijk niet meer. Maar veel maakt dat niet uit! Met deze balpen schreef ik super graag. Niet enkel omdat het een prachtig cadeau was van mijn papa.

Het meest geweldige vond ik het feit dat de balpen licht gaf. Wanneer je met de punt van de balpen op je blad drukte, begon het lampje in het hartje te branden.

Ik vond het zo gezellig om ermee te schrijven. Wanneer ik deze balpen gebruikte, deed ik altijd het licht uit en probeerde ik in het donker met dat kleine lampje te schrijven. Niet simpel, want veel licht gaf de balpen niet. Ik schreef er ook niet zomaar eender wat mee. Nee, enkel de liefste woorden liet ik uit mijn pen vloeien.

Die liefste woorden richtte ik zo goed als altijd aan mijn liefste papa. Ik schreef briefjes of gedichtjes. Die gaf ik dan bij zijn thuiskomst vanuit Polen met veel kusjes aan hem. Het zien van mijn papa zijn warme glimlach deed mijn hartje gloeien, veel feller dan dat andere hartje.

Het hartje werkt spijtig genoeg niet meer. Maar met een beetje fantasie kan ik het zo weer laten branden. En dan zit ik weer lieve woorden te schrijven die ik maar al te graag zou opsturen naar mijn papa.

Geef een reactie

