6 – Nooit verloren voorwerpen

Standaard

Mijn papa was een varken. Of zo noemde mijn mama hem toch steeds wanneer hij haar plaagde. Toen hij naar Polen verhuisde, miste ik hem heel erg hard. Ik was een echt papa’s kindje en ik kon geen dag zonder hem te knuffelen. Want ja, ik hou van knuffels, van echte maar evengoed van pluchen exemplaren.

Daarom kreeg ik op een kerstavond van mijn papa een pluchen exemplaar. En alles behalve een kleintje. Een reuzegroot varken! Zijn tijdelijke plaatsvervanger. Wat was ik gelukkig toen ik dat varken uit een gigantische linnen zak tevoorschijn haalde. Ik wou dat beest niet meer loslaten maar ik wou terwijl ook mijn papa blijven vasthouden.

Camera 360

Ik noemde het varken ‘Polska’ aangezien we mijn papa in die tijd ‘Big Polska Pig’ noemden. Polska mocht lang mee aan tafel zitten, in de zetel en uiteraard ook mee in mijn bed. Ik vond het zo gezellig om dat varken bij mij te hebben. Het knuffeldier was dan wel niet helemaal mijn papa  (de grapjes en het geplaag ontbrak) maar het hielp mij wel wanneer ik mijn papa miste.

Polska staat nu al 3 jaar in mijn mama haar kamer. Ik weet eigenlijk niet meer waarom hij daar nu staat. Misschien wou ik hem niet meer in mijn kamer? Ik weet het niet goed meer. Ik vind het wel oké dat hij daar nu staat. Wanneer ik dan eens in mijn mama haar kamer kom, aai ik even over zijn kop en dat geeft mij een goed gevoel. Het laat mij even terugdenken aan die momenten van toen. Aan de momenten waarop ik mijn papa, op een kinderlijke manier, miste toen hij in Polen was. Aan wat voor een ongelooflijk hard papa’s kindje ik wel niet was. En aan wat voor een varken hij wel niet was.19

Geef een reactie

