Roze wolken en zwarte katten

Standaard

Wat een mooi einde van de week beleefde ik zondag. Met een stralende zon aan de hemel had ik in de dierentuin afgesproken met mijn Tinder-date. Ik vond het ongelooflijk spannend maar het viel super goed mee! L. is een hele lieve, toffe en grappige jongen. Een babbelaar ook!

Maandag stortte ik echter van mijn roze wolk en stond ik weer met beide voeten in deze harde wereld. Een meisje aan wie ik vorig schooljaar huiswerkbegeleiding gaf, is overleden. Een stom, stom, stom ongeluk. Een stoere meid met een geweldig klein hartje is er niet meer. En dat maakte mij heel erg triest. Hoe wreed en oneerlijk is onze wereld wel niet! Ik kan de klok niet eens terugdraaien om eens te vragen hoe het nu met haar gaat. Haar motivatie voor school heb ik toen wat kunnen opkrikken, maar hoe het dit schooljaar allemaal verliep, weet ik niet. En ja, daar heb ik nu spijt van. En ja, spijt komt altijd te laat.

Omdat één ding dat fout gaat nooit genoeg is, ging er uiteraard nog meer fout maandag. Ik werd gebeten, niet door één of ander dier. Neen, door een kind van mijn eigen klas. Oké, ze heeft het emotioneel niet gemakkelijk, maar bijten, neen dat gaat toch wel een stap te ver. Maar er wordt niets aan gedaan en dat wordt ik na meer dan 6 maand toch wel stilaan beu.

Gisteren verliep alles min of meer goed. Dus besliste het lot dat het dan vandaag maar weer eens zo’n pechdag moest zijn. Onderweg naar school liep er plots super snel een fazant voor mijn auto. Ik kon onmogelijk stoppen en dus vloog het beest tegen mijn auto. Gevolg: koplamp stuk. De fazant leefde nog wel, voor moest het je interesseren. Een paar uur later zat ik terug in de wagen en sprong er uit het niets een zwarte kat voor mijn wagen. Deze keer kon ik net op tijd mijn remmen dichtslagen en was de kat (en mijn wagen) gered.

Zwarte katten voorspellen nooit veel goeds. Ik ben benieuwd wat deze week nog meer voor mij in petto heeft. Ik houd mijn hart al vast. Ik zal de dagen maar nemen zoals ze op mij afkomen. Morgen is het alweer tijd voor de tweede date met L. . Een etentje in een gezellig restaurant 🙂 Hopelijk kan L. mij terug even op die roze wolk plaatsen, daar is het toch wat fijner om te vertoeven.

»

  1. Poehe wat een verhaal! Wat verdrietig van dat meisje, gecondoleerd! Je moet je niet schuldig voelen, dingen lopen zoals ze lopen. Dat meisje zal jou het echt niet kwalijk nemen dat je haar niet meer gesproken hebt, je hebt haar tenslotte hartstikke goed geholpen met haar huiswerk. Daar is ze je vast en zeker heel dankbaar voor!

    Ja als er iets fout gaat, gaat vervolgens meestal alles mis. Achteraf moet je maar denken dat het gelukkig alleen je koplamp is. Hij had ook op je raam kunnen belanden, dan had je je auto tegen een boom kunnen parkeren met alle gevolgen van dien.

    Gaaf dat je een date hebt gevonden via Tinder! Fijn ook dat het zo’n lieve jongen is, dat is heel belangrijk! Veel plezier met je etentje vanavond!

    Knuffel van Maan.

    • Bedankt Manuela! Ik weet ergens wel dat ik mij niet schuldig moet voelen, maar soms zijn die gevoelens sterker dan jezelf hé.
      Je hebt helemaal gelijk, het kan altijd erger! Het is maar materiële schade.
      En het was trouwens echt een leuke date 😉

  2. Owie, een Tinder-date! Cool! 😀 (En hey, veel succes! ;-))

    Wel jammer van alle pech! Hopelijk keert het tij weer snel en staat het geluk weer meer aan jouw kant!

    • Haha, ja! Ik ga ervoor! En het was opnieuw een leuke date gisterenavond 🙂
      Voorlopig zijn er nog geen rare dingen gebeurt op deze vrijdag de 13e, dus misschien is het tij alweer gekeerd.
      Bedankt Troy!

  3. Och jeetje…. Nee, voel je nooit schuldig over dat soort dingen! Soms loopt het gewoon zoals het loopt.. Ga jezelf daarmee niet in de put praten, oké? 🙂
    Ik moet ook lachen hoor.. Soms heb je inderdaad van die dagen dat alles mis lijkt te gaan. Ik zet dan soms Netflix aan en besluit dat de dag over is, haha. Tip 😉

Geef een reactie

