7 – Nooit verloren voorwerpen

Standaard

Ik hou van kleedjes, ik draag niets liever. Ik hou er dan ook van om nieuwe kleedjes te kopen. Toen mijn papa tijdens zijn laatste maand in de palliatieve afdeling verbleef, had ik nauwelijks tijd om te winkelen. En toch had ik zin om eens wat nieuws te kopen. Zeker omdat de eerste schooldag, in mijn nieuwe school, er zat aan te komen. Daarom bestelde ik via de website van H&M online wat kleren. Helaas verzenden ze enkel naar Nederland en aangezien ik in België woon, ging dat niet. Gelukkig kent één van mijn broers overal ter wereld wel iemand en dus kon ik mijn bestelling laten afleveren bij één of ander meisje dat hij kende. Na een aantal weken was hij het pakket gaan afhalen en bracht hij het mee, rechtstreeks naar het ‘ziekenhuis’.

Samen met mijn papa opende ik het pakket en bekeken we wat er allemaal in zat. Ik ging alles passen in het toilet op zijn kamer. Telkens wanneer ik de deur opende, lachte papa. Hij vond alles mooi. Maar het allermooiste, dat was volgens hem dit kleedje.
Camera 360Ik heb dat kleedje heel veel gedragen en ik draag het nog steeds af en toe. Het idee dat mijn papa het mooi vond, geeft mij een goed gevoel. Het idee dat dit de laatste aankopen waren dat mijn papa ooit heeft gezien, doet mij echter nog steeds verdriet. Wanneer ik nu iets nieuws koop, vraag ik mij vaak af wat hij ervan zou vinden. Zou hij het te kort vinden, te flashy, te breed of misschien juist heel erg mooi? Wat zou hij van mijn kledingstijl vinden? Wat zou hij van mij vinden?

Zou hij mij evenveel missen als ik hem mis?

»

  1. Natuurlijk zou hij je kledingstijl wel oké vinden en zou hij nu trots op je zijn. Mooi kleedje trouwens inderdaad. 🙂

  2. Het zou voor hem niet uitmaken volgens mij, want hoe dan ook is hij ongelooflijk trots op zo’n dochter als jou. Welke kleedjes je ook aandoet of welke schoentjes je er ook bij kiest, hij zal je altijd graag zien. Want zo ben jij nu eenmaal, iemand waarbij het zeer gemakkelijk is om je graag te zien! (Net zoals jouw papa, twee lieve en waardevollen schatten bijeen). xxx

Geef een reactie

